به گزارش پارس نیوز، 

سردار حسین اشتری بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه مرزی پل اینچه برون در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مرزبانی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی و اتحاد میان مرزنشینان و مرزبانان است و معتقدیم مسئول اصلی امنیت مرز با مرزنشینان بوده و ما در خدمت آنها هستیم.

وی افزود: از طرفی باید به امنیت و معیشت مرزنشینان توجه و در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران به آن‌ها کمک کنیم.

اشتری تصریح کرد: هماهنگی، همدلی و همبستگی خوبی را در مرزهای استان گلستان شاهد هستیم و شیعه و سنی در کنار هم با وحدت زندگی می‌کنند و ما هم باید به انها کمک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات همکاران در مرز است و بنا داریم تجهیزات مراقبتی و دفاعی در مرزها را تقویت کنیم و امسال هم با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری وزارت دفاع تجهیزاتی تهیه شده که به مرور وارد مرزها خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بخش آموزش هم با راه اندازی قرارگاه جهادی آموزش حرفه‌ای گری را در نیروی انتظامی و مرزبانی ارتقا دهیم تا همکار ما در هر جایی مشرف به وظیفه خودش باشد.

فرمانده ناجا در خصوص مرزبانان ربوده شده توسط پاکستانی‌ها گفت: از طریق دستگاه دیپلماسی کشور و فرماندهان نظامی پیگیری شده و دولت پاکستان قول مساعد داده و امیدواریم در موعد مقرر شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

اشتری در خصوص زیر گرفتن ماموران نیروی انتظامی در جاده هراز استان مازندران، اظهار کرد: این اتفاق که به یک باره در فضای مجازی منتشر شد مربوط به سه ماه گذشته در استان مازندران بود که بلافاصله همکاران بنده آن افراد را شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند و پرونده به سرعت بررسی شد.

وی افزود: همکاران ما معالجه شدند که یکی از آنها شرایط خوبی دارد و معالجه همکار دیگر هم ادامه دارد و نیروی انتظامی با سرعت و اقتدار با این اتفاق برخورد کرد، البته این اتفاقات کمتر رخ می دهد و انتشار آن زیاد شده است.

اشتری یادآور شد: مردم علاقه خاصی به پلیس دارند به خصوص به همکارانی که ۲۴ ساعته در سرما و گرما خدمت می‌کنند و از این بابت از مردم تشکر می‌کنیم و افرادی که به مامور قانون تعدی می‌کنند محکم و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات ناجا در تبادل و معاملات کالا خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی در خصوص معاملات اقتصادی و تبادل کالا توسط دولت مشخص می‌شود و نیروی انتظامی تمام تلاشش این است که قوانین به خوبی اجرا شود، وظیفه ما در کنار مردم و سرمایه گذاران بودن است تا حقوق آنها نادیده گرفته نشود.