به گزارش پارس ، رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گویی با ایسنا، اظهار کرد: در سازمان سینمایی بخش هایی داریم که هنوز ارتباطشان عملیاتی نشده بنابراین سعی می کنیم در این دوران باقی مانده این اتفاق بیافتد. ضمن اینکه رابطه ی بین معاونت ها و موسسات به بازتعریف نیاز دارد که باید اجرا شود.

وی همچنین درباره ی برپایی دومین جشنواره فیلم ویدیویی (یاس) گفت: زمان برپایی این جشنواره مناسب نبود و مصادف با ایام انتخابات بود. ضمن اینکه دبیر آن هم عوض شد و باید در زمان برپایی اش بازنگری کنیم.

شمقدری خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این جشنواره شد و معتقدیم جای آن در میان جشنواره های سینمایی خالی است و قطعا باید در زمان مناسب برگزار شود.

رئیس سازمان سینمایی درباره ی ارتباط این سازمان با تولید آثار مستند نامزدهای ریاست جمهوری به ایسنا اظهار کرد: برای ساخت این مستند ها نیازی به مجوز سازمان سینمایی نیست اما اگر بخواهند آن را در ستادهایشان توزیع کنند باید مجوز نمایش خانگی بگیرند که این موضوع را با ستاد انتخابات کشور هماهنگ کرده ایم و تاکنون تنها فیلم محسن رضایی برای گرفتن مجوز اقدام کرده است.

شمقدری با رد همکاری اش با یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: به صورت مستقیم همکاری ندارم و تنها پسرم فیلم سعید جلیلی را کار کرده است.