به گزارش پارس نیوز، 

سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز پنجم مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان قوچان با بیان این نکته که نظام اسلامی و انقلاب همیشه در پیچ تاریخی بوده است، عنوان کرد: الان هم همین است و در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم، اما ملت و رهبری نشان داده‌اند که مرد روز‌های سخت هستند. کار ما، مکتب ما، راه ما سخت و سختی آفرین است وقتی جای پای مکتب سیدالشهدا (ع) پا گذاشتیم باید می‌فهمیدیم که علیه ما شمشیر می‌کشند.

وی با بیان این نکته که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام پیام انقلاب مبنی بر نهضت حسینی دنیا پیام ما را فهمید و از همان موقع شمشیر‌ها را علیه نظام از غلاف در آورد، اظهار کرد: دشمنان ما اول مغز شهید مطهری را زدند بعد شهید مفتح، بعد شهید هاشمی‌نژاد، اما ما خواب بودیم.

فتاح با بیان این نکته که برای مواجهه با این اوضاع باید آمادگی داشته باشیم، تصریح کرد: ما باید پای لرز انقلاب بشینیم و هیچ‌کس نمی‌تواند خود را کنار بکشد.

وی با بیان این موضوع که دولت، مجلس و قوه قضائیه در شرایط موجود مقصر هستند و باید مسئولیت پذیر باشند، گفت: راه روشن است، ما باید به اصل خود، به اصل انقلاب و به راه امام و شعارهایمان برگردیم و کسی حق ندارد در این اوضاع و احوال ساز ناامیدی بزند. بدترین وضعیت ناامیدی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بااشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند:"من انقلابی ام"، تاکید کرد: انقلابی بودن به معنی نا امید نشدن، امیدوار بودن، جدی و مخلصانه کار کردن و گره مشکلات مردم را باز کردن است. راه بسته نیست و خدا نمی‌گذارد این حکومت دینی و الهی و خون شهدا هدر برود.

فتاح با اشاره به سخنان سران کشور‌ها در نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل، یادآور شد: ما به انگلیس و فرانسه هم بدبین هستیم، اما در شرایط فعلی این کشور‌ها از آقای ترامپ پیروی نکردند و ما از مواضع آقای روحانی باید تشکر کنیم چرا که بسیار صحیح و با استحکام سخنرانی کردند و قطعا دشمن وقتی ببیند ما با استحکام حرف می‌زنیم عقب نشینی می‌کند.

وی استقامت مردم در برابر مشکلات را به دلیل بزرگواری، استقامت و تواضع مردم دانست و افزود: ما باید از این دوره سخت عبور کنیم و این بزرگواری مردم را به خودمان نگیریم که کار ما درست است؛ این استنباط غلط است. مردم با اصل نظام و نظام اسلامی مشکل ندارند و همراه هستند، اما پیام‌شان به دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و حتی به نهاد‌هایی مثل ما این است که خودت را درست کن.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) حساس‌ترین و مهم‌ترین کار در برهه فعلی را گره گشایی از کار‌ها و همراهی با مردم دانست و افزود: مشکلات کشور حتما از جنس قابل حل است و چیز غیر قابل حل نداریم. بیش از این ساز ناسازگاری و تفرقه نباید زد آنچه بیشتر نیاز داریم وحدت رویه است.

وی با تاکید بر لزوم کمک تمام طیف‌های سیاسی به دولت گفت: دولت هم باید گوش شنوا داشته باشد و درست تصمیم بگیرد و اگر فرد ضعیفی هست خود او را عزل کند نه این‌که منتظر مجلس باشد. دولت می‌تواند شرایط خود را از نظر نیروی انسانی و ساختار مدیریت بهتر کند و دقیق‌تر تصمیم بگیرد.

فتاح ادامه داد: مردم در سختی و مشکلات هستند و نباید اجازه بدهیم این‌طور پیش رود، بیشترین ضربه را دهک اول و دوم و بچه‌های کمیته و بهزیستی متحمل می‌شوند، چون تحمل ندارند و نباید بگذاریم اوضاع بر آنان سخت‌تر شود و برهمین اساس در کمیته با همکاری دولت و مجلس برای این اوضاع برنامه داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه‌ریزی جدیدی برای توزیع سبد کالا خبرداد و تاکید کرد: این موضوع روز یکشنبه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و در صورت تصویب سبد کالا به صورت ماهانه علاوه بر تمام مدجویان تحت پوشش کمیته و بهزیستی به دایره وسیع‌تری از مردم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی پرداختی به مددجویان با هماهنگی بهزیستی و دولت، عنوان کرد: در صورت لزوم بازهم می‌توانیم با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۴ به مبلغ دریافتی مددجویان اضافه کنیم و در این زمینه دست ما بسته نیست.

فتاح در ادامه از پرداخت وام ضروری و کارگشایی برای غیر مددجویان خبرداد و اظهار کرد: برخی از افراد تنها برای دریافت وام‌های ضروری به کمیته امداد مراجعه می‌کنند و این در حالی است که مددجو نیستند و نمی‌خواهند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند و به همین دلیل این زمینه فراهم شده است و پرداخت این وام‌ها از طریق منابع دولت و کمیته امداد ابلاغ شده است.

وی با بیان این که تا پایان مهرماه صف وام ضروری و کارگشایی در کمیته امداد، صفر می‌شود، در ادامه از برداشته شدن صف جهیزیه برای مدد جویان تحت پوشش تا پایان مهرماه خبر داد و افزود: همزمان با بازگشایی مدارس برای ۳۱۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در سطح کشور و ۳۵ هزار دانش آموز در خراسان رضوی کیف و نوشت‌افزار تهیه شد و پیش از آغاز سال تحصیلی به این دانش آموزان تحویل داده شد.

وی با قدردانی از نگاه ویژه دولت به بیماری‌های صعب‌العلاج و مراجعان موردی کمیته امداد گفت: دولت اعتباری ویژه و خارج از بودجه در این زمینه اختصاص داده که برای پرداخت در این حوزه نیز دست ما بازتر از گذشته شده است.

فتاح در ادامه از توانایی پرداخت دو برابری وام اشتغال از محل وام روستایی و تبصره ۱۶ تحت نظارت فرمانداری‌ها خبر داد و بیان کرد: جذب اعتبارات در شهرستان قوچان در نیمه اول کمتر بوده است، اما امیدواریم به همت همکاران استانی و شهرستان در نیمه دوم جبران شود و تا ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود.