به گزارش پارس نیوز، فرهاد اقطار در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی در دهه اول محرم در خصوص جمع‌آوری نذرهای مردمی برای مراکز سازمان بهزیستی اظهار کرد: در این زمینه ما آمادگی پذیرش قربانی و نذر هموطنان را در سطح کشور داریم.

وی تصریح کرد: افراد خیر و نیکوکار می‌توانند نذر و قربانی خود را با مراجعه به مراکز اعم از مراکز سالمندان، معلولان و شیرخوارگاه‌ها نذر خود را ادا کنند.

رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که طبق بخشنامه‌ای به مراکز سازمان بهزیستی در سطح کشور اعلام کرده‌ایم که نذر خیرین را قبول کنند، گفت: نذرکنندگان می‌توانند به روش‌های مختلف اعم از نذر اقلام خشک اعم از برنج و گوشت یا نذر پخته شده خود را در اختیار مراکز قرار بدهند.

اقطار تصریح کرد: با توجه به این که در ایام دهه محرم و به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی میزان نذرکنندگان و همچنین اهدا نذر به مراکز بهزیستی افزایش خواهد یافت گفت: تمهیداتی شده که چنانچه نذری در یک مرکز بیش از میزان مورد نظر باشد این نذر با هماهنگی نذرکننده در اختیار سایر مراکز بهزیستی قرار بگیرد.

وی در پایان ضمن آمادگی سازمان بهزیستی جهت دریافت نقدی نذورات مردم نیز گفت: هموطنان خیرین و نیکوکاران می‌توانند از طریق شماره حساب 90190 بانک ملت کمک‌های نقدی خود را در اختیار معلولان، سالمندان و شیرخواران تحت پوشش بهزیستی قرار بدهند.