به گزارش پارس نیوز، 

محمدمهدی طهرانچی در دومین روز از گردهمایی سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: در این گردهمایی توصیفی از عملکرد دانشگاه‌ها در جهان ارائه و این پرسش را مطرح کردم که رسالت دانشگاه چیست. رسالت دانشگاه، آینده‌سازی با نگاه به جامعه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از معاونان فرهنگی و دانشجویی خواستم که برنامه‌ها و الگوهای عملیاتی خود که از مبانی تا اقدام در آن دیده شده را ارائه کنند و توصیه‌ای کارکردی هم به معاونان داشتم و اعلام کردم که معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وکیل مدافع حقوق دانشجویان در این دانشگاه هستند که امیدواریم به نحو احسن از حقوق دانشجویان در جلسات هیات رئیسه و شوراها دفاع کنند.

از وضعیت فرهنگی موجود در دانشگاه آزاد راضی نیستیم

طهرانچی در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی خود از وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، یادآور شد: از وضعیت موجود راضی نیستیم، اما نسبت به آینده امیدواریم. وضعیت فرهنگی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی موضوعی نیست که فقط به ما بستگی داشته باشد، بلکه موضوعات فرهنگی شامل عوامل داخلی و خارجی می شود و تمدن غرب هم که در حال گسترش جهان شبکه‌ای است، به دنبال نابودی همه فرهنگ ها و خرده‌فرهنگ‌ها است تا بتواند نظام‌ها را ذیل سیطره خود درآورد.

وی ادامه داد: در چنین فضایی، فعالیت ما باید صد چندان باشد. ما از جامعه تاثیر می پذیریم و باید بر جامعه تاثیر بگذاریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص کاهش 50 درصدی شهریه دانشجویان مناطق محروم، اظهار داشت: کاهش شهریه مناطق محروم از موضوعاتی است که به دنبال آن هستیم و امسال با کاهش 50 درصدی شهریه، این موضوع را اجرایی کردیم، البته در کنار این بخشنامه، موضوع تخفیف ۲/۵ درصدی به همه دانشجویانی که در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند نیز ابلاغ شد.

طهرانچی در این باره افزود: براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به افزایش ۱۲.۵ درصدی شهریه در سال 1397 هستیم، اما هر دانشجویی که در زمان تعیین‌ شده نسبت به ثبت‌نام و انتخاب واحد اقدام کند، می‌تواند از تخفیف ۲/۵ درصدی برخوردار شود و در واقع بدین ترتیب افزایش شهریه در مورد این دانشجویان 10 درصد خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: ما به دنبال سازوکارهای حمایتی برای دانشجویان هستیم و تلاش داریم شهریه دغدغه دانشجویان نباشد و بتوانند در زمان تحصیل از حمایت دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار باشند تا تمرکز بیشتری بر تحصیل خود داشته باشند. بر این اساس علاوه بر وام صندوق رفاه که با کارمزد چهار درصد به دانشجویان ارائه می شود، اخیرا معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی قراردادی با دو بانک منعقد کرده تا دانشجویان بتوانند از وام شهریه با کارمزد ۲/۵ درصد بهره‌مند شوند و تا سال آینده برنامه های حمایتی بهتر و بیشتری ابلاغ خواهیم کرد.