به گزارش پارس نیوز، 

با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از سوی گروه تحقیق ستاد دیه محکوم‌علیه 38 سال سن داشته و فاقد هرگونه اموال منقول و غیرمنقول است.

این مددجو که دارای دو فرزند محصل است تا پیش از حبس یک باب ساختمان قدیمی 70 متری در اختیار داشت که در سال 1395 اقدام به اخذ وام بافت‌های فرسوده به میزان 40 میلیون تومان از بانک مسکن می‌کند تا نسبت به تعمیر و مرمت بخشی‌هایی از ساختمان بپردازد.

با توجه به اینکه دیوار مشترک با همسایه را نمی‌توانست با لودر تخریب نماید چند روز بعد جهت تخریب آن دو نفر کارگز با دستمزد توافقی به کارگیری می‌کند که در جریان این عملیات حین تخریب ساختمان یکی از دیوارها ریزش و باعث فوت یکی از کارگران عائله‌مندی می‌شود که درست در روز اول کاری برای تامین معاش خانواده به همکاری دعوت شده بود.

در ادامه با طرح شکایت اولیاءدم به  دلیل عدم رعایت ماده 91 قانون کار کارفرما با عنوان «عدم نظارت کافی بر امورات ایمنی حین کار» با به میزان 50 درصد در وقوع حادثه مسبب شناخته شده می‌شود.

از آنجا بر خلاف ماده 23 آیین‌نامه کارگاه‌های ساختمانی امکانات لازم برای این تخریب را فراهم نکرده بود دادگاه حکم بر محکومیت محکوم‌علیه به پرداخت 50 درصد دیه یک مرد مسلمان در ماه غیرحرام صادر نمود که با تلاش شورای حل اختلاف زندان و مددکاران به تشویق به صلح و سازش دو نفر از اولیاء دم مبلغ 14 میلیون تومان را گذشت نمودند. با توجه به معسر بودن این زندانی جمعی از بستگان و همسایگان مبلغ 70 میلیون تومان از دیه را تامین نمودند.

نامبرده از 15 اسفند سال 95 تا به امروز بابت الباقی بدهی در یکی از زندان‌های استان کهگیلویه و بویر احمد در حبس بسر می‌برد.

حبس کارفرمای بازیافت زباله به خاطر ورشکستگی

به گزارش تسنیم، «طاهر» در سال 1383 با سرمایه اولیه 50 میلیون ریال اقدام به تاسیس شرکت خدماتی نمود و چندین پروژه را با شرکت در مناقصه و برنده شدن با روند خود و در زمان کمتر از موعد مقرر تحویل داد.

او در سال 1386 در مناقصه خدمات شهرداری یاسوج برنده و همزمان با شروع این پروژه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا را نیز آغاز نمود. این مددجو از سال 87 نیز اقدام به تاسیس کارگاه بازیافتی در دو شعبه در شهر یاسوج نمود.

طاهر جهت تاسیس و تهیه قطعیات این کارگاه از چندین نفر از آشنایان مبالغی به صورت قرض و نیز چندین فقره تسهیلات از بانک عامل دریافت نمود پس از چند ماه فعالیت در این زمینه به علت افت شدید قیمت فروش مواد بازیافتی در بازار دچار ورشکستگی و زیان فراوان گردید محکوم‌علیه جهت پرداخت حقوق کارگران و تسویه حساب آنان مجبور به فروش مواد بازیافتی موجود به قیمت یک سوم بازار و همچنین دستگاه‌های بازیافتی با نصف قیت خریداری شده توانست با کارگران تسویه و نیز بخشی از بدهی‌های کلان خود را پرداخت نماید.

دو برادر نامبرده با فروش منازل مسکونی خود نیز بخشی از بدهی ایشان را پرداخت نمودند و شاکیان خصوصی نیز بخش قابل توجهی از طلب خود را گذشت نمودند ولی ایشان ناتوان از پرداخت مابقی بدهی خود با طرح شکایت طلبکاران محکوم و اکنون در زندان تحمل حبس می‌نماید.

نامبرده سرپرستی یک خانواده 4 نفره را بر عهده دارد که از اسفند سال 95 تا به امروز در روزهای غیبت او در خانه تنها منبع درآمدی  همسر و دختران او یارانه دولتی بوده است.

هم اکنون از اصل بدهی 539 میلیون تومانی به میزان 129 میلیون تومان از سوی شاکی خصوصی گذشت شده و با کمک‌های ستاد دیه این میزان به 60 میلیون تومان کاهش یافته است اما بابت همین الباقی طاهر همچنان در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.