به گزارش پارس نیوز، 

اعضای گروه بدنام گله گرگها که پیشتر به جرم آزار جنسی در دادگاه مجرم شناخته شدند، بوسیله گروهی از مردم از یک استخر شنا در سویل اسپانیا اخراج شدند.

این گروه با جمع دیگری به یک استخر عمومی در شهر پالوماریس دل ریو در سویل آمده بودند که با شناگران خشمگین رو به رو شدند.

این پنج مرد که لقب "گله گرگ‌ها" گرفته‌اند، دو سال پیش در جریان فستیوال گاوبازی شهر پامپلونا یک دختر ۱۸ ساله را مورد آزار جنسی قرار داده اند.

سه ماه پیش دادگاه این پنج مرد را مجرم شناخت و آنها را به تحمل ۹ سال زندان Prison محکوم کرده است اما قاضی Judge تصریح کرده بود که آنها را به علت آزار جنسی و نه تجاوز Rape جنسی گناهکار شناخته است.

رای دادگاه با اعتراض چندین روز اعتراض هزار زن و مرد در شهر پامپلونا و سایر شهرهای اسپانیا چون مادرید، بارسلون و والنسیا رو به رو شد و بسیاری را در این کشور خشمگین کرد.

معترضان می‌گفتند حکم دادگاه برای پنج مردی که لقب "گله گرگ‌ها" گرفته‌اند بسیار سبک است و دادگاه نباید آنها را از اتهام تجاوز جنسی مبرا می‌کرد.

یک ماه پیش دادگاه این پنج مرد را به طور موقت آزاد کرده بود.

همه این پنج مرد اهل سویل اسپانیا هستند و دستکم دو نفر از آنها بوسیله افرادی که در استخر عمومی بودند شناسایی شدند.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس نوشت که این افراد در یک جشن تولد شرکت کرده بودند.

براساس گزارش رسانه‌های اسپانیا، حاضران در استخر با فریادهای خشمگین این مردان را وادار کردند که از محوطه استخر خارج شوند و تا زمان بسته شدن مجموعه ورزشی وارد محوطه استخر نشوند.

جوانا کابالرو، شهردار این منطقه روز دوشنبه ۲۰ اوت یک بیانیه صادر کرد و اعلام کرد "ما اجازه نمی‌دهیم که شهر پالوماریس دل ریو، به پناهگاه متجاوزین و مجرمین تبدیل شود."

او گفت که مسئولان محلی موظف هستند که اجازه ندهند افرادی که به عنوان "عتصر نامطلوب" شناخته می‌شوند از فضاها و امکانات عمومی استفاده کنند و باعث نگرانی سایرین شوند.

در قوانین اسپانیا مجازات برای تجاوز جنسی بسیار سنگین‌تر از آزار جنسی است و به همین دلیل هم دادستان‌ها برای این پنج مرد که "گله گرگها" لقب گرفته‌اند دست کم ۲۰ سال حبس درخواست کرده بودند.

اما قاضی این پنج مرد را از اتهام تجاوز تبرئه کرده است. پلیس Policeمی‌گوید که قربانی هنگام حمله این افراد حالت "منفعل و خنثی" داشته‌اند.

مطابق قوانین اسپانیا تفاوت میان آزارجنسی و تجاوز جنسی این است که در جریان آنچه که آزار جنسی خوانده شده "خشونت و ارعاب" روی نمی‌دهد.

معترضان این تعریف را ناقص می‌دانند و خواهان تغیر تعریف قانونی مصادیق "تجاوز جنسی" در این کشور هستند.