به گزارش پارس نیوز، 

دارندگان بیمه‌های بدنه خودرو در صورت اصلاح نکردن سرمایه مورد بیمه خود براساس قیمت روز، هنگام دریافت خسارت با مشکل روبرو می‌شوند.

این تصمیم بر اساس ماده ۱۰ قانون بیمه گرفته شده است که بیمه گر فقط به میزان قیمت مندرج در بیمه نامه مسوول خسارت است؛ به همین دلیل باید بیمه گذاران با مراجعه به شرکت بیمه و اصلاح مبلغ براساس قیمت روز، الحاقیه لازم را دریافت کنند.

بر پایه سالنامه آماری کشور هر ایرانی در سال ۱۳۹۵، ۲۶۷ هزار تومان حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت و در مقابل ۲۲۳ هزار تومان سرانه خسارت دریافت کرد.

بیشترین خسارت بیمه‌ای پرداخت شده به هر فرد ایرانی در سال ۱۳۹۵ به بیمه شخص ثالث با ۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان، خسارت بیمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بیمه بدنه اتومبیل به مبلغ ١٢ هزار تومان اختصاص داشت.

بیشترین درصد خسارت‌های بیمه‌ای به کل خسارت‌های صنعت بیمه در سال ۱۳۹۵ با ۴۳ درصد به بیمه شخص ثالث اختصاص یافت و پس از آن بیمه درمان با ٣١ درصد و بیمه خودرو با پنج درصد قرار گرفت.

براساس سالنامه آماری کشور در سال ۱۳۹۵، به طور میانگین سرانه پرداختی برای بیمه شخص ثالث ۱۰۰ هزار تومان، بیمه درمان ۷۴ هزار تومان، بیمه بدنه خودرو ١٧هزار و ۴۰۰ تومان و حوادث راننده ١٢ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

همچنین ٣٨ درصد از حق بیمه‌های دریافتی بازار بیمه به بیمه شخص ثالث، ٢٨ درصد به بیمه درمان، هفت درصد به بیمه بدنه و پنج درصد به بیمه حوادث راننده مرتبط می‌شد؛ به عبارتی ٧٧ درصد عایدی بازار بیمه کشور متعلق به بیمه خودرو و درمان است.