به گزارش پارس نیوز، سرگرد سرافراز احمدی، با اشاره به کشف 27 سکه تاریخی با قدمتی در حدود 1200 سال، اظهار کرد: چند روز پیش شایعه‌ای مبنی بر پیدا شدن سکه‌های تاریخی ارزشمند در یکی از روستاهای اطراف امامزاده داوود، توسط یک گله‌دار و چوپان گله، در بین اهالی روستا پخش شد و به دنبال انتشار این خبر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس کلانتری 143 امامزاده داوود، افزود: پس از بررسی موضوع و اطمینان از صحت کشف تعدادی سکه‌های قدیمی و تاریخی توسط گله‌دار و چوپان گله، هر دو فرد دستگیر و 27 سکه تاریخی با قدمتی در حدود 1200 سال از آن‌ها کشف شد.

وی با بیان اینکه بر اساس اظهارات این دو، سکه‌های مذکور توسط چوپان گله کشف شده بود، درخصوص نحوه کشف این سکه‌ها گفت: بر اساس اظهارات این افراد، این چوپان 24 ساله که از اتباع افغانستانی بوده در منطقه‌ای در یکی از مناطق کوهستانی حاشیه امامزاده داوود، که گوسفندان را برای چرا به آن منطقه برده بود، به صورت کاملاً اتفاقی 27 سکه قدیمی را پیدا می‌کند و موضوع را به صاحب گله اطلاع می‌دهد. پس از این اتفاق صاحب گله با تهدید وی از او می‌خواهد که محل دقیق یافتن سکه‌ها را نشان داده و او را به آنجا ببرد.

احمدی اضافه کرد: در میانه مسیر، چوپان افغانستانی به دلیل ترس از اینکه ممکن است پس از نشان دادن محل کشف سکه‌ها، توسط صاحب گله به قتل برسد، اقدام به فرار کرده و در یکی از روستاهای حاشیه‌ امامزاده داوود مخفی می‌شود که در نهایت او به همراه صاحب گله توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شوند.

به گفته رئیس کلانتری 143 امامزاده داوود، پرونده این دو به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شده و در دست بررسی‌های تخصصی است.