به گزارش پارس نیوز، 

کاربران ادعا می کنند که آنها اصلا این شماره تلفن را نمی شناسند و به خاطر ندارند که چنین شماره ای را در تلفن همراه خود ذخیره کرده باشند.تاکنون کسی نتوانسته توضیحی راجع به این تلفن همراه به کاربران ارائه کند.

شماره عجیب و غریب

مخاطب با شماره ۱-۸۰۰-۳۰۰-۱۹۴۷ در تلفن همراه مخاطبان ذخیره شده است و نکته جالب اینکه تمام این تلفن های همراه دارای سیستم عامل اندروید می باشند.البته این شماره در بعضی از تلفن های همراه اپل نیز مشاهده شده است اما این موضوع هم در صورتی اتفاق می افتد که کاربر شماره تماس های خود را از یک تلفن همراه با سیستم عامل اندروید به گوشی جدید اپل خود انتقال داده باشد.

اداره تشخیص هویت

نام این مخاطب هم UIDAI یا اداره تشخیص هویت هندوستان نام دارد که در سال ۲۰۰۹ توسط دولت هندوستان تاسیس گردید و هدف این اداره هم ایجاد یک شماره تشخیص هویت ۱۲ رقمی برای هر یک از ساکنین هندوستان بود.این موضوع به راحتی به دولت کمک می کند تا هویت افراد ناشناس را مشخص کند و اگر دارای اکانت جعلی هستند این اکانت را مسدود کند.

البته دولت هرگونه دخالت در این زمینه را انکار می کند.این اداره در بیانیه ای اعلام کرده است : (( ما باز هم این موضوع را تکرار می کنیم که هیچوقت از هیچ یک از سرویس های مخابراتی درخواستی در زمینه قرار دادن شماره خود در لیست مخاطبین را نداشته ایم.))

نظر کارشناسان

متخصصین امنیتی و کاربران عادی از دولت ، سرویس های مخابراتی و این اداره خواستار توضیح راجع این موضوع شده اند.بعضی معتقد هستند که گوگل در این موضوع مقصر می باشد زیرا تمام این شماره فقط در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید دیده شده اند.البته بعضی دیگر هم سرویس های مخابراتی مانند Vodaphone را در این زمینه مقصر می دانند.

البته سخنگوی شرکت گوگل هم درباره این موضوع اظهار داشت : (( بازرسی داخلی شرکت در سال ۲۰۱۴ این موضوع را نشان می دهد که شماره های اضطراری ۱۱۲ و این اداره سهوا در سیستم عامل اندرویدی که در آن زمان تولید شده بود قرار گرفته است. ))

ایشان همچنین گفتند : (( ما عمیقا از این موضوع متاسف هستیم و بابت هرگونه ناراحتی که پیش آمده از کاربران عذرخواهی می کنیم.))