به گزارش پارس نیوز، 
بهمن حسن بیگی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات استان تهران در رابطه با بازرسی تعزیرات حکومتی از بازار لوازم خانگی امین حضور اظهار کرد: با توجه به شکایات مردمی مبنی بر اینکه بازار تهران خالی از لوازم خانگی است و فروشندگان از عرضه لوازم خانگی در بازار خودداری و در انبارها اقدام به نگهداری از کالاها می‌کنند، برای بررسی این موضوع در بازار لوازم خانگی وارد عمل شدیم.

وی در ادامه گفت: از نظر قانون وارد کنندگان باید موجودی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند و با توجه به آن اقدام کنند.

حسن بیگی در ادامه به چند نمایندگی فروش لوازم خانگی در بازار امین حضور رفت و موارد را مورد بررسی قرار داد و در جمع خبرنگاران گفت: موجودی انبار یک مسئله مشخص است و لیست قیمت وجود دارد.

انبارهای شرکت های متخلف در رصد تعزیرات/ با دلالان و متخلفان طبق قانون برخورد می کنیم

فروشنده یکی از فروشگاه‌های لوازم خانگی در پاسخ به پرسش حسن بیگی مبنی بر افزایش میزان قیمت کالا در چند ماهه اخیر گفت: ما در چند ماه گذشته فقط یکبار و آن هم در تاریخ 97/2/3 حدود 10 تا 12 درصد افزایش قیمت داشته ایم و بعد از آن شاهد هیچ گونه افزایش قیمت نبودیم.

این فروشنده در ادامه صحبت هایش خطاب به حسن بیگی گفت: ما در حال حاضر با کمبود کالا مواجه هستیم و هیچ کالایی برای فروش نداریم و اکثر اوقات ویترین ما پر است، اما کالایی برای عرضه نداریم، ما در کالاهایی از قبیل یخچال، لباس شویی و ماشین ظرف شویی کمبود داریم.

یکی دیگر از فروشنده های نمایندگی فروش لوازم خانگی به حسن بیگی گفت: ما در برند خود هیچ گونه تفاوت قیمت نداریم، تمامی قیمت‌های مصرف کننده با قیمت بنکداری و قیمت قبلی مصوب شده عرضه می شوند و برخی از کالاها موجود نیستند و عرضه نمی شوند. پیشنهاد می‌کنم شما به سمت کارخانه‌ها و شرکت ها و نمایندگی‌های فروش بروید.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات استان تهران در ادامه گفت: کالاها باید با نرخ سازمان حمایت از مصرف کنندگان عرضه شود و با نرخ مصوب به فروش برسند، خیلی از کالاها در سطح فروشگاه ها عرضه نمی شوند و توسط شرکت‌ها و دلالان دپو می‌شوند و در انبارها ذخیره شده اند. قطعا این انبارها که در یکی از نقاط تهران شناسایی شده اند، توسط گشت تعزیرات حکومتی به صورت سرزده بازرسی می شوند و با افراد سودجو برخورد خواهد شد.

انبارهای شرکت های متخلف در رصد تعزیرات/ با دلالان و متخلفان طبق قانون برخورد می کنیم

وی در ادامه به دو تخلف مشاهده شده در فروشگاه های برخی از نمایندگی های فروش لوازم خانگی گفت: دو تخلف هم اکنون با بازرسی همکاران مشخص شد که یک تخلف مبنی بر گرانفروشی یکی از فروشگاه های فروش لوازم خانگی است و تخلف دیگر مربوط به صدور فاکتور در یکی از نمایشگاه های لوازم خانگی است که کلیه این فاکتورها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حسن بیگی در ادامه گفت: در این بازرسی در صحبت با چند نفر از کسانی که اینجا بودند از صحبت هایشان مشخص شد که دلال هستند و ما آن‌ها را شناسایی کردیم. خیلی از این افراد با توجه به نبود جنس در انبارها فرصت را غنیمت شمرده و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و توپ را به زمین شرکت ها بیاندازند، دلال ها با دپو کردن کالاهای موجود در انبارها باعث ایجاد کمبود کالا در بازار شده اند. این افراد با حضور شرکت ها و بعضا بدون حضور شرکت ها اقدام به احتکار کالا کرده اند و ما در برخورد با این افراد کوتاهی نخواهیم کرد.

وی گفت: به تمام افرادی که سعی در ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور دارند، هشدار می دهم که سازمان تعزیرات حکومتی با شناسایی متخلفان، طبق قانون با آنان برخورد خواهد کرد، چرا که تمامی انبارهای کالاهای احتکار شده شناسایی شده اند و ما قطعا برای بررسی و نظارت بر این انبارها، ورود خواهیم کرد.