به گزارش پارس نیوز، 

جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان تعزیرات و سازمان حمایت، گفت: سازمان حمایت و سازمان تعزیرات در حوزه نظارت و کنترل بیشترین همکاری و تعامل مبنی بر الزامات و تکالیف قانونی را بر عهده دارند.

وی افزود: پیشینه موجود بیانگر این است که همکاری سازمان حمایت و نوع ورود و کنترل و مراقبت در کنار سازمان تعزیرات توانسته در بهبود شرایط موجود ما اعم از نظارت و کنترل و برخورد به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و مداخله در سایر اقلام کاری خود تاثیر گذار باشد.

انصاری تصریح کرد: سازمان حمایت و تعزیرات بنا بر رسالت سازمانی خود وظیفه دارند که برای اجرای سیاست های دولت در بخش های مختلف مبتنی بر رسالت های ماهیتی خود اقداماتی که به کنترل و نظارت صحیح بر بازار کمک می کند و همه مولفه ها که می تواند ساماندهی این دو را تقویت کند؛ گام موثر بردارد.

وی گفت: تفاهم نامه منعقد شده امروز مبتنی بر این اندیشه است که در شرایط حاضر به سیاستگذاری دولت در خصوص ارز و فراز و نشیب ها در بازار با همکاری دو جانبه می تواند به آرامش موجود کمک کند و غیر از وسعت نظارتی و کنترل با کسانی که هنجارهای صنفی و خدماتی درمجموعه حاکمیتی بر بازار و خدمات اعم از کسبه جزء وکسبه کلان را رعایت نمی کنند باید ساز و کاری بهتر برای کنترل رفتار و برخورد با آنها انجام دهند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: ماهیت این تفاهم نامه این است که بتواند فصل مشترک ارتقایی برای هر دو سازمان باشد و ضمن تشکر از همه صنوف و ارگان های حمایتی امید است بتوانیم فرصت جدید و بهتری برای مردم فراهم کنیم.

انصاری گفت: در حال حاضر تلاش ما این است با استفاده از ظرفیت های حداکثری این سازمان و همه ظرفیت های فراسازمانی و هر جایی که بتواند به آرامش بازار و مردم کمک کند را به کار بگیریم و امید است این اقدام مبارکی و گام موثر برای اجرای سیاستهای دولت برای ساماندهی بازار ارز باشد.

در ادامه سید محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: مبنای این تفاهم نامه حمایت از بنگاه های اقتصادی صحیح العمل است و بنگاه هایی که درست عمل می کنند باید از آسیب بنگاه های سودجو در امان باشند و مصرف کنندگان نیز مأمن و مرجعی داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه در حال حاضر سازمان تعزیرات و سازمان حمایت به عنوان مکمل می تواند متخلفان را سرخط بیاورد، افزود: ما دستگاه هایی داریم که پشتوانه عملیات سالم هستند و دو سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان حمایت وجود دارد و زمانی که سازمان تعزیرات یا سازمان حمایت به تعامل بیشتری با هم نیاز داشته باشند این امر مهیا خواهد شد.

نوابی با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در کشور فعالیت می کنند، گفت: این موضوع پذیرفتنی نیست و باید ساماندهی شود.

وی گفت: در ایامی خاص مثل ماه مبارک رمضان، عید نوروز و بازگشایی مدارس تعداد بازرسی‌ها و گشت‌ها باید اضافه شود چرا که حوزه عرضه و تقاضا در شرایط خاص افزایش می یابد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار کرد: ما نمی گوییم که تخلف اتفاق نمی افتد بلکه در حوزه اقتصادی و رفتارهای اجتماعی  این امر مشاهده می شود و امید است این تفاهم نامه با استمرار حوزه تعاملی هر دو سازمان باعث ارتقا این همکاری‌ها شود.