به گزارش پارس نیوز، 

هاشمی گفت: به علت تردد بسیار مشکل و آلودگی هوای زیاد، منطقه یک بدترین منطقه تهران برای زندگی است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران عصر امروز در نشست «باغات گمشده» که در جامعه مهندسین مشاور برگزار شد، گفت: در حال حاضر منطقه یک بدترین منطقه تهران برای زندگی است.

وی تصریح کرد: علت این وضعیت سختی تردد از ساعاتی مشخص به بعد است و علت دیگر آلودگی بالای آن در نیمه دوم سال است که وضعیت بسیار بدی دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مناطق حاشیه‌ای تهران سیاست 30 درصد بارگذاری و 70 درصد آزادسازی زمین اجرا می‌شود گفت: سازندگان 30 درصد بنا را واگذاری می‌کنند و بقیه را در اختیار شهر قرار می‌دهند و معمولا هم آن 70 درصد توسط شهرداری برای تأمین منابع مالی فروخته می‌شود.

هاشمی  با بیان اینکه باغات گمشده تهران در این نشست عنوانی است که به درستی انتخاب شده است، اظهار کرد: اگر وضعیت تهران را با 50 سال گذشته مقایسه کنیم، برخلاف شهرهای دیگر که وضعیت خود را حفظ کردند، تهران نتوانست هویت خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های تهران قدیم، باغات سرسبز آن بوده که باعث می‌شده مردم برای تفریح از این باغات استفاده کنند و این باغات اکنون جای خود را به سازه‌هایی دادند که با بافت شهری ناهماهنگ است.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: تجاری سازی باعث شده ساکنین مجتمع‌های تجاری هم رنجیده شوند و کسانی که از این فضاها استفاده می کنند ناراضی هستند و اکنون سخنشان این است که چرا این اتفاق رخ داده است.

هاشمی با بیان اینکه تهران چشم‌انداز خود را از دست داده گفت: در تهران پس از سال‌های انقلاب بیش از 2 هزار و 500 پارک ساخته شده و تعداد پارک‌ها و فضای سبز حاشیه‌ای بالا است و در حال حاضر 40 هزار هکتار فضای سبز حاشیه‌ای دارد که هیچکدام این‌ها نتوانسته مشکلات تهران را رفع کند.

وی با بیان اینکه بحث ذخیره‌ فضاهای شهری برای بازآفرینی باغات در موقعیت مرکزی موضوع مهمی است، گفت: اراضی پادگان‌ها می‌توانند چنین کاربری داشته باشند تا ما دوباره شاهد احیای باغات در تهران باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه صیانت از باغات سرلوحه کمیسیون شهرسازی شورای شهر قرار گرفته ادامه داد: همکاران ما در کمیسیون شهرسازی تأکید دارند که حتما از باغات صیانت و از تخریب آن‌ها جلوگیری کنند. لغو مصوبه برج باغات یکی از کارهای مناسبی بود که در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه یک باغ در چهارراه فرمانیه در حال خشک شدن است و کسی به آن توجه نمی‌کند، گفت: پایبندی و اخلاق حرفه‌ای از مسائل بسیار مهم است که باید مورد توجه مهندسین مشاور باشد و اگر شما در طرح‌ها به این مسائل توجه نکنید، شهر وضعیت نامناسبی پیدا خواهد کرد.

هاشمی  با بیان اینکه اطلس مال‌ نمونه بارزی بود که توسط مهندسین مشاور  به احداث آن تاییدیه‌ داده شد، گفت: این محل پارکینگ و ایستگاه مترو بوده و کسانی که آن را تأیید کردند، از همین قماش مهندسین مشاور بودند.

وی تصریح کرد: تأیید این پروژه در نقطه‌ای صورت گرفت که معلوم بود واگذاری آن غیر اصولی است و چه تبعاتی‌ دارد، اما این کار توسط شرکت مهندسین مشاور انجام شد.

وی با اشاره به پروژه‌های تجاری کوروش، پالادیوم‌ و ارگ تجریش، گفت: این پروژه‌ها نیز امضای مهندسین مشاور را گرفته اند.

بنابر این گزارش، پس از پایان سخنان محسن هاشمی و ترک جلسه توسط وی، مقامات شرکت مهندسین مشاور که نشست «باغات گمشده» را برگزار کرده بودند، به شکلی غیر محترمانه و با اجبار خبرنگاران را از محل نشست بیرون کردند.

گفتنی است؛ نشست «باغات گمشده» عصر امروز با دعوت از اعضای شورای شهر و جمعی از پژوهشگران حوزه شهری توسط شرکت مهندسین مشاور برگزار شد.