به گزارش پارس نیوز، سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که میزان استفاده کمیته امداد از انرژی های پاک و تجدیدپذیر چقدر است، گفت: کمیته امداد از معدود نهادهایی است که درصدی از انرژی‌ مصرفی خود را از پنل های خورشیدی و سوخت پاک تامین می کند.

وی افزود: صرفه جویی در مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و سوخت فسیلی یکی از مهم ترین اولویت های کاری کمیته امداد است و در این زمینه استفاده از پنل های خورشیدی در برخی از مراکز کمیته امداد به صورت عملیاتی درآمده است.

فتاح با اشاره به هزینه بالای مصرف انرژی برای خانواده مددجویان گفت: تجهیز منازل مددجویان به پنل های خورشیدی یکی از برنامه های کمیته امداد است که در برخی از استان ها اجرایی شده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: ایجاد سامانه انرژی پاک علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز منازل مددجویان، بهره اقتصادی نیز برای آنان داشته و آنان را از پرداخت هزینه برای تامین انرژی معاف می کند.

گفتنی است بر اساس مصوبه هیات دولت در سال ۹۵ همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر و انرژی های پاک تامین کنند.