به گزارش پارس نیوز، 

خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران در نشست شورای اداری استان تهران ضمن بیان اینکه در ایامی حضور داریم که پیک شبکه برق کشور در بالاترین حد خود قرار دارد که ما را ناگزیر به مدیریت بار در شهر و شهرستان‌های تهران کرد. 

وی با توجه به اینکه ما نقشی در قطعی برق نداریم، گفت: در حال حاضر دلایل متفاوتی دست به دست هم داده‌اند که با این کمبودها مواجه شده‌ایم. آب سدها یکی از مهمترین گزینه‌هایی است که ما را با مشکل کمبود مواجه کرده است. 

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران اظهار داشت: یک‌سوم برق کشور توسط سیستم‌های سرمایشی مصرف می‌شود. ما تا به حال 58هزار مگاوات برق مصرف کردیم که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. 

خوش‌خلق افزود: در کل کشور 16 شرکت برق منطقه‌ای در حوزه تولید، انتقال و توزیع وجود دارد که در حال کار کردن هستند. با تغییر ساعت کاری در شهر استان تهران مصرف برق کاهش بسیاری پیدا کرد. همچنین هم‌زمانی گرمای هوا در کل کشور به مصرف بیش از پیش برق افزود. 

وی اظهار داشت: شهر تهران برق استان‌های قم، البرز و استان تهران را تأمین می‌کند. قطعی‌های به وجود آمده کنترل‌کننده مصرف برق هستند و قطعی‌ها تنها به دلیل بالا بودن بار مصرف نیست. 

وی افزود: بین 4 تا 6 درصد افزایش مصرف برق در کل کشور نسبت به سال گذشته وجود دارد. در استان تهران در سال 95، 6.2 درصد، سال 96، 6 درصد و امسال نیز 3 درصد افزایش مصرف به وجود آمده است، همچنین 2526 فیدر (ایستگاه) در استان تهران وجود دارد که کار تقسیم بار را انجام می‌دهد. 

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان تهران بیان داشت: تغییر ساعت کاری ادارات بین 300 تا 500 مگاوات صرفه‌جویی برق را به دنبال داشته است و ما نیز از سال گذشته تلاش کردیم با انجام 80 پروژه در سال جاری حتی در یک خانه خاموشی نداشته باشیم، ولی حال، کمبود برق ما را ناراحت می‌کند.