به گزارش پارس نیوز، 

علی اعطا، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته معماری و طرح های شهری با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری نشست "باغ‌های گم شده"، بررسی راه‌های ساماندهی، صیانت و حفاظت از باغ‌های تخریب نشده شهر تهران و بررسی فنی و حقوقی ضوابط ساخت و ساز در باغات است.

در این نشست که با حضور معماران، شهرسازان، فعالان محیط زیست، مدیران شهری و دانشجویان برگزار می شود، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالله انوار فرهنگ پژوه و تهرانشناس، اسکندر مختاری مدیر سابق پایگاه شهر تاریخی تهران و سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این نشست در قالب دو پنل تخصصی با حضور علی اعطا،محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، رحمت الله حافظی، عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران، آزاده شاهچراغی مدیر گروه معماری دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و ... چالش ها و راهکار های پیش روی حفاظت و صیانت از باغات مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته اعطا سلسله نشست های "دوباره تهران" با توجه به ضرورت بهره‌مندی از دیدگاه ها و نظرات متخصصان، صاحبنظران و تشکل های تخصصی و صنفی و سازمان های مردم نهاد با مشارکت کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران و جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار خواهد شد.

گفتنی است این نشست سه شنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ و به آدرس ولنجک، خیابان ۲۶، بلوار دانشجو، بلوار البرز، نبش خیابان سلامی، آمفی تئاتر جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار خواهد شد.