به گزارش پارس نیوز، 

روز جمعه در حالی که چوپان همانند روزهای گذشته دام‌ها را به آبشخور می‌برد؛ خبر از حادثه پیش‌روی خود نداشت؛ حادثه‌ای که یک ساعت بعد موجب شد دام‌های گله یکی از پس از دیگری تلف شده و این بار چوپان گله دست خالی و بدون گوسفندان به روستا بازگردد.

موضوع که در دست بررسی قرار می‌گیرد؛ شواهد و قرائن نشان می‌دهد سم عامل مرگ دام‌های این روستا بوده است. 

*علت حادثه در دست بررسی است

فرماندار شهرستان ابهر  با اشاره به اینکه این حادثه بر اثر اختلاف بوده و در دست بررسی است که آیا این اختلاف بین شخص و یا اهالی دو روستا بوده است، اظهار کرد: روز جمعه تعداد ۲۳۰ رأس گوسفند در روستای «چنگ المالس» ابهر تلف شده است.

علی حیدری با اشاره به اینکه نمونه‌برداری توسط دامپزشکی انجام شده است؛ بیان کرد: موضوع و علت دقیق این حادثه در دست بررسی بوده و هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد آن داد.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه خسارت وارده به روستائیان «چنگ الماس» ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است؛ اضافه کرد: این دام‌ها متعلق به همه روستائیان بوده و اهالی در این حادثه متحمل خسارت شده‌اند.

*تلف شدن دام‌ها تنها یک ساعت پس از آب سمی

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه همکاران ما بررسی کرده و موضوع مسمومیت دام‌ها با سم است؛ گفت: این مسمومیت ناشی از مصرف سموم شیمیایی بوده است.

محمدباقر حاج کاظمی با بیان اینکه نوع سم چندان اهمیتی ندارد؛ تصریح کرد: از لحظه شرب آب مسموم تا تلف شدن دام‌ها یک ساعت طول کشیده است.

وی با رد مرگ دام‌های روستای «چنگ الماس» به دلیل شیوع خاصی از بیماری دام عنوان کرد: هیچ بیماری دامی وجود ندارد که به این سرعت بر بدن دام تاثیر گذاشته و موجب مرگ آنها شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تنوع سموم بسیار بالا است؛ تاکید کرد: نمونه‌برداری از دام‌ها انجام شده و به تهران ارسال شده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰۰ دام در این حادثه تلف شده‌اند؛ ادامه داد: ۱۵ رأس گاو نیز در این اتفاق تلف شدند.