به گزارش پارس نیوز، 

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: همه دانشگاه‌ها در مورد ورودی‌ها و در برخی رشته‌ها روزی به اشباع می‌رسند و ما می‌توانیم پزشک و مهندس از خارج کشور بیاوریم اما معلم را نمی‌شود از خارج وارد کرد.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه امسال صدمین سال تعلیم و تربیت در ایران است، اظهار کرد: آموزش عمومی مطالبه ملت است و تجربه نشان داده است هر ملتی در هر شرایطی سه خواسته دارد که شامل خوراک، پوشاک و آموزش عمومی است و باید از ظرفیت آموزش در توسعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نقش بسزایی در فرایند تعلیم و تربیت و توسعه کشور دارد، گفت: همه دانشگاه‌ها در مورد ورودی‌ها و در برخی رشته‌ها روزی به اشباع می‌رسند و ما می‌توانیم پزشک و مهندس از خارج کشور بیاوریم اما معلم را نمی‌شود از خارج وارد کرد.

خنیفر در ادامه افزود: اینکه در کشور چالش‌هایی در الگوگیری و بومی‌سازی، کمبود مطالعه، ضعف در مطالعات تطبیقی وجود دارد، همه به آموزش برمی‌گردد و باید برنامه‌های بلندمدت و مهارتی داشته باشیم.

وی در مورد ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان گفت: باید تبیین و تبلیغ در جامعه انجام گیرد و تلاش کنیم از بهترین‌های کنکور برای جذب دانشجو اقدام کنیم و جذب هیأت‌ علمی توانمند و متخصص از جمله اقدامات دانشگاه فرهنگیان است.