به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر تعهد اتحادیه به اجرای کامل و موثر برجام، این توافق را به نفع امنیت اروپا و جامعه بین‌المللی خواند.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بر ادامه تعهد این نهاد اروپایی برای اجرای موثر برجام تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت، سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل درباره برجام اظهارنظر کرد.

«مایا کوتسیانیچ» گفت: «ما (اتحادیه اروپا) به اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران متعهد هستیم چرا که این توافق به نفع منافع امنیتی اروپا و جامعه بین‌المللی است».

سخنگوی موگرینی افزود: «ما با شرکای بین‌المللی‌مان منابع قابل توجهی به منظور حفظ توافق و منافع منتج از آن بسیج کرده‌ایم و به این کار ادامه می‌دهیم. در نتیجه تغییری در این چارچوب وجود ندارد».

اتحادیه اروپا و مقام‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام، ضمن مخالفت با این اقدام واشنگتن بر تعهد اروپایی‌ها به این توافق به منظور ادامه جریان توسط ایران تاکید کرده‌اند.

پیشتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رایزنی‌های فشرده اروپایی به منظور جلب نظر ایران برای تداوم تعهد این کشور به برجام تاکید کرده بود.

مقام‌های ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که با توجه به خروج آمریکا از برجام، ایران در صورتی که منافعش توسط کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای تضمین شود، به اجرای این توافق ادامه می‌دهد.