به گزارش پارس نیوز، 

شهروندان آبادانی امروز از بهبود وضعیت آب شرب این شهرستان خبر دادند.

همچنین آب مورد استفاده شهروندان برای مصارف بهداشتی نیز نشان از بهبود وضعیت نابسامان در هفته‌های گذشته داشته و در شبانه‌روز گذشته این تحول در خطوط لوله‌ انشعابات مشترکان در سراسر آبادان قابل لمس بود.

بهبود این شرایط به این دلیل است که بیش از 80 درصد از آب آشامیدنی شهرهای آبادان و خرمشهر از خط لوله غدیر تأمین و میزان برداشت از بهمن‌شیر کاهش پیدا کرده است.

*ادامه فعالیت تانکرها

این در حالی است که بهبود شرایط آب شرب شهرستان آبادان هنوز به تکامل لازم نرسیده و تا بهره‌برداری کامل از طرح غدیر، آب‌رسانی به‌وسیله تانکرها در مناطق مختلف از جمله حواشی شهر ادامه دارد.

عملیات حفاری و جاگذاری این خط لوله در نقاط مختلف و میدان ورودی شهر آبادان به‌طور شبانه‌روزی در حال انجام است و این امید می‌رود که این پروژه زودتر از موعد به پایان و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

*بهره‌برداری زودتر از موعد

پیش از این مسؤولان در شهرهای آبادان و خرمشهر و استان خوزستان، وعده بهبود وضعیت آب شرب ای منطقه را تا نیمه تیرماه جاری داده بودند.

طبق اعلام کارشناسان اداره آبفای شهرستان نیز، پس از بهره‌برداری از طرح خط غدیر2 برداشت آب از رودخانه بهمن‌شیر به صفر خواهد رسید و آب این طرح به انشعاب مشترکان سرازیر خواهد شد.

*کاهش EC آب

میزان شوری آب آشامیدنی آبادان در روزهای گذشته به دلیل شکستگی لوله طرح غدیر به 12 هزار میکروموس رسیده بود، این میزان شوری امروز در خطوط لوله و شبکه داخلی به سه هزار و 900 میکروموس رسید و با آب‌شیرین‌کن‌های خانگی به‌راحتی قابل تصفیه است.

آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر که از دو منبع رودخانه‌های کارون، بهمنشیر و طرح آب‌رسانی غدیر که از رودخانه کرخه می‌آید تأمین می‌شود، از اواخر سال گذشته EC  رودخانه بهمنشیر افزایش یافت و باعث شوری بیش از حد آب شرب مشترکان در این منطقه شد، به طوری که میانگین سالانه EC بهمنشیر در چند سال‌ گذشته، یکباره در ماه‌های اخیر رخ داد.

این رخداد از روزهای ابتدایی مشکلات بسیاری را برای شهروندان این منطقه به وجود آورد که وقوع این معضلات، آغازی بود بر ایجاد نابسامانی‌هایی که سامان آنها به وجود آب سالم وابسته بود.

آب مورد استفاده زمین‌های کشاورزی و محصولات زراعی، آب شست‌وشو و استحمام که مستقیماً با سلامت مردم ارتباط داشت و مهم‌تر از همه آب شرب مردم، نخستین پیامدهایی بود که شوری آب شهرهای آبادان و خرمشهر برای مردمان این خطه به ارمغان آورد.