به گزارش پارس نیوز، 

ساکنین واشنگتن نزدیک به ساحل اقیانوس در شب ۷ مارس، یک برق عجیب را در آسمان مشاهده کردند، این نور آسمان را روشن کرد و برخورد ان با اقیانوس شهر ساحلی را اندکی تکان داد. بریتنی بریسون، یکی از ساکنین محلی به سیاتل تایمز در این خصوص گفت: ما فکر کردیم که این یک سفینه فضایی است.

اما در واقع این یک سفینه فضایی نبود، اما واقعا مهمانی از فضا بود. مارک فرایز، سرپرست بخش کیهانی ناسا از تحلیل سیگنال رادار به این نتیجه رسیده است که این شهاب سنگ اندازه یک دوچرخه گلف بوده که از هم جدا شده و حین سقوط به ۱۶ متری ساحل اقیانوس افتاده است. تقریبا دو تن از قطعات احتمالا بیش از نیم مایل از سطح دریاچه پراکنده شده است.

فرایز در این زمینه گفت: این رویداد می تواند به عنوان بزرگترین سقوط شهاب سنگ ثبت شده در ایالت متحده امریکا طی ۲۱ سال اخیر است.

بعضی از اجزای این شهاب سنگ که از غوطه ور شدن جان سالم به در برده اند، شاید به اندازه یک آجر بزرگ بودند. دانشمندان می خواهند تا آنجا که می توانند این اجزا را برای مطالعه بیشتر بازیابی کنند. خوشبختانه یک کشتی تحقیقاتی بزرگ که در حال ماموریت در اقیانوس در آن حوالی است، می تواند با کمک ابزارهای پیشرفته خود، به شکار اجزای این شهاب سنگ کمک کند.

ناتیلوس که یک گروه غیر انتفاعی اکتشافات فضایی است که توسط رابرت بالارد مدیریت می شود. این گروه در کنار دانشمندان دانشگاه واشنگتن، ناسا و نیروی ساحلی ملی المپیک، از زیردریایی های خود برای بررسی مناطق دوردست و جمع آوری اجزا و قطعاتی که آنها پیدا می کنند، استفاده می کنند.

اجسام باقی مانده از این شهاب سنگ در یک دره عمیق زیر دریا تا عمق ۴۰۰ فوت روی هم تلنبار شده است. سطح این ناحیه در زیر زمین کاملا مسطح بوده است و برخورد شهاب سنگ با سرعت بالا سبب به وجود آمدن دره شده است. قطعاتی از این شهاب سنگ که دارای رنگ تیره تر هستند نسبت به بخشهای دارای رنگ سفید راحت تر شناسایی می‌شود.

گروه ناتیلوس که قبلا اکتشافاتی چون جسد کشتی تایتانیک را بر عهده داشته است، قبول کرده که یک روز خود را با دانش فنی صرف کشف این مسئله کند. نیکول رینالت، معاون رئیس بخش اکتشاف و علم این موسسه گفته است: این یک فرصت عالی برای ماست، زیرا این ماموریت در کنار جذابیت هایش ، نوعی ماموریت کاملا اکتشافی است.