به گزارش پارس نیوز، 

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه امروز مشکلات مربوط به زمین‌خواری و همچنین نحوه مقابله با این پدیده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

علی محمد شاعری دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت بررسی نحوه ساماندهی مدیریت اراضی در کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه سیاست‌گذاری‌های داخلی و مباحث مربوط به زمین و اراضی کشاورزی همچنین مشکلات مربوط به زمین‌خواری و نحوه مقابله با این پدیده مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس  همچنین نقشه‌برداری و حدگذاری در اراضی منابع طبیعی، تشخیص منابع طبیعی از اراضی مستثنیات مردم را از دیگر موارد تأکیدی از سوی کمیسیون مربوطه خواند.

شاعری در ادامه با اشاره به نحوه جلوگیری و مقابله با عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی که در جلسه مذکور مطرح شد، گفت: رفع تداخلات عرصه منابع طبیعی از اراضی مستثنیات و همچنین اجرای طرح کاداستر (حدگذاری اراضی منابع طبیعی) و همچنین چگونگی حفاظت از منابع طبیعی و عرصه‌های محیط زیست از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مورد بحث و تأکید قرار گرفت.

وی عواملی که باعث تخریب عرصه‌های منابع طبیعی می‌شوند را از جمله موضوعی خواند که در جلسه مذکور تشریح شد و براین اساس اعضا شناسایی عوامل تخریب آن را مورد هشدار جدی قرار دادند.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس  در بخش دیگری از سخنانش به بیان دیگر جزئیات جلسه امروز پرداخت و بیان داشت: ساماندهی بافت‌های روستایی و محدوده طرح‌های مناطق روستایی و ساماندهی آنها و همچنین چگونگی واگذاری اراضی موجود در محدوده شهری به متقاضیان از دیگر موارد مطرح در جلسه امروز بود.

شاعری در خاتمه اعلام کرد: همچنین گزارش‌هایی که ازسوی سازمان جنگل‌ها، بنیاد مسکن، سازمان بازرسی و سازمان حفاظت از محیط زیست به کمیسیون ارائه شد که در جریان آن عملکرد این سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.