به گزارش پارس نیوز، مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعزام کاروان‌های عتبات در ماه مبارک رمضان در قالب سفرهای ارزان قیمت آغاز شد و روزانه بیش از 500 زائر از این طریق به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح سفرهای ارزان قیمت، برای رفاه حال افرادی که استطاعت مالی کافی برای سفر به عتبات عالیات در قالب سفرهای عادی را ندارند و مشتاق این سفر زیارتی هستند، برگزار شده است و در این راستا روزانه 500 زائر به عتبات اعزام می‌شوند.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به استمرار سفرهای ارزان قیمت به عتبات عالیات در ادامه ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اجرای طرح سفرهای ارزان قیمت از ماه مبارک رمضان شروع شد و در سایر روزهای سال نیز ادامه خواهد داشت.

آقایی همچنین اضافه کرد: دو  طرح  «موکب» و «ابرار» از جمله طرح‌هایی بودند که در راستای اعزام زائران به سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات با نظارت و مدیریت سازمان حج و زیارت و البته با فعالیت دفاتر زیارتی مجاز این سازمان به اجرا درآمدند.

وی در ادامه به تشریح هزینه‌های سفرهای ارزان قیمت عتبات عالیات پرداخت و یادآور شد: هزینه این سفرها به طور دقیق بین 800 تا 900 هزار تومان تمام می‌شود و سازمان حج و زیارت بر آن است تا هزینه سفرهای ارزان قیمت زیر یک میلیون تومان تمام شود.

نام نویسی از متقاضیان سفرهای ارزان قیمت در دفاتر حج و زیارت

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت همچنین تصریح کرد: نظارت بر اجرای طرح سفرهای ارزان قیمت نیز به اندازه سفرهای عادی از طرف سازمان حج و زیارت لحاظ می‌شود و این سفرها از استاندارد کافی برخوردار هستند.

آقایی تاکید کرد: در حال حاضر ثبت نام و نام نویسی از متقاضیان اعزام به سفرهای ارزان قیمت در دفاتر تحت نظارت سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و افراد می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند.