به گزارش پارس نیوز، 

مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مرد 34‌ساله به نام جاوید بود که بر اثر ضربه چاقو به سینه‌اش به بیمارستان منتقل شد، اما 10روز بعد از حادثه Incident به خاطر شدت جراحات فوت کرده بود. 

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، خواهرزاده مقتول به مأموران گفت: «روز حادثه من و دایی‌ام در خانه پدربزرگم بودیم که ناگهان دو نفر به خانه‌مان حمله کردند و مدعی شدند قبلاً به همسر یکی از آنها به نام پیمان متلک انداخته و مزاحم او شده‌ایم. همین بهانه‌ای بود که آنها با ما درگیر شوند و در جریان درگیری یکی از آنها به نام سیاوش با چاقو به سینه دایی‌ام زد و سپس فرار Escape کرد.‌» مرد جوان در ادامه گفت: «خود دایی‌ام نیز قبل از رفتن به اتاق عمل به مأموران گفته بود که سیاوش با چاقو به سینه‌اش ضربه زده و فرار کرده است.»
 
بعد از توضیحات خواهرزاده مقتول، سیاوش تحت تعقیب مأموران قرار گرفت و چند روز بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد. او که در آن درگیری از ناحیه سر زخمی شده بود، گفت: «روز حادثه در خانه دوستم پیمان مهمان بودم که ناگهان همسر پیمان با اضطراب وارد خانه شد و گفت دو مرد جوان برای او ایجاد مزاحمت کرده‌اند. او نشانی آن دو مرد را داد و دوستم آنها را شناخت. پیمان که از شنیدن حرف‌های همسرش غیرتی شده بود چاقو را برداشت و از خانه بیرون رفت. من هم به رسم رفاقت دنبالش رفتم.‌» متهم در ادامه گفت: «پیمان به خانه‌ای در خیابان اتابک رفت و به محض اینکه دو مرد جوان در را باز کردند به آنها حمله کرد و درگیر شد. من هم به ناچار وارد درگیری شدم، اما ضربه‌ای به مقتول نزدم.»
 
به دنبال این اظهارات، پیمان نیز تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «من ضربه‌ای به مقتول نزدم. آن روز با شنیدن حرف‌های همسرم عصبانی شدم و مقابل خانه پدر مقتول رفتم. زنگ زدم و مقتول مقابل در آمد. با دیدنش به او حمله کردم و خواهرزاده و پدرش نیز به هواخواهی از او وارد درگیری شدند. حین درگیری بود که دوستم سیاوش را دیدم. او چاقو را از دست من گرفت و به آنها حمله کرد.»
 
با انکار متهمان اما با توجه به شواهد و قرائن موجود، سیاوش به اتهام قتل Murder عمد و پیمان، پدر و خواهرزاده مقتول به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی روانه زندان Prison شدند و پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 
 
صبح دیروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور مستشار واعضی تشکیل شد. ابتدای جلسه اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص کرد. سپس متهم با انکار جرمش در دفاع از خود گفت: «قبول دارم روز حادثه با پیمان مقابل خانه مقتول رفتم، اما باور کنید ضربه‌ چاقو کار من نبود و هیچ ضربه‌ای به مقتول نزدم. آن روز بین درگیری به خاطر ضربه چوب به سرم بیهوش شدم و روی زمین افتادم.‌» متهم در آخر گفت: «مقتول و خواهرزاده‌اش به همسر پیمان متلک گفته بودند بنابراین او باید مرتکب قتل شده باشد. از طرفی من چاقو نداشتم و پیمان وقتی از خانه بیرون می‌رفت چاقو را به همراه خودش برد. احتمالاً زمانیکه بیهوش بودم پیمان مقتول را با چاقو زده است.»
 
متهم در پاسخ به سؤال هیئت قضایی مبنی بر اقرارهای مقتول قبل از رفتن به اتاق عمل که سیاوش را ضارب معرفی کرده بود گفت: «مقتول اشتباه کرده است.»
 
در ادامه پیمان که با قرار وثیقه آزاد بود در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی گفت در آن درگیری ضربه‌ای به مقتول نزده و قتل کار سیاوش بوده است.
 
خواهرزاده مقتول نیز در جایگاه ایستاد و گفت: «آن زمان کمتر از 18سال سن داشتم. من و دایی‌ام به همسر پیمان متلک نگفته‌بودیم و مزاحم او نشده بودیم. آنها بدون دلیل به خانه پدربزرگم حمله کردند و با ما درگیر شدند.»
در پایان هیئت قضایی بعد از شور، سیاوش را به قصاص و پرداخت دیه، پیمان را به حبس و پرداخت دیه و خواهر‌زاده مقتول را به حبس محکوم کرد. همچنین پدر مقتول از هر‌گونه اتهامی تبرئه شد.