به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ حسین صادقی، رئیسپلیس Police فتا استان سمنان در راستای دستگیری این متهم اظهار کرد: تیم تخصصی رصد پلیس فتا استان سمنان پروفایلی در شبکه اجتماعیتلگرام Telegram را مورد پایش قرار داد که تحت عنوان مامور ویژه پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت می‌نمود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و سوءاستفاده احتمالی سریعا تیمی ویژه از پرسنل مجرب پلیس فتا برای بررسی پرونده تشکیل و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ادامه داد: با توجه به ادله و شواهد موجود مشخص گردید این مجرم سایبری با راه‌اندازی پروفایلی در شبکه اجتماعی تلگرام و بهره‌برداری از این بستر و جعل عنوان مامور ویژه پلیس فتا و ارسال احضاریه به برخی کاربران فضای سایبر برای آنها ایجاد مزاحمت می‌نمود.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص دستگیری این متهم گفت: با پیگیری جدی و شبانه روزی پرسنل پلیس فتا استان سمنان این مجرم سایبری به هویت معلوم 16 ساله شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

صادقی، انگیزه این متهم را سوء استفاده از نام پلیس فتا خواند و افزود: کاربران فضای مجازی آگاه باشند که اینگونه اقدامات برابر ماده 555 قانون Law مجازات اسلامی جرم Crime انگاری شده و برای آن در قانون، مجازات پیش‌بینی شده است و تاکید می‌گردد پلیس فتا پیگیری‌های لازم در خصوص پرونده‌های قضایی را صرفاً از طریق راه‌های ارتباطی قانونی انجام می‌دهد.

صادقی در راستای توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: متاسفانه امروزه برخی شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مانند تلگرام زمینه‌ساز بروز برخی جرائم در سطح جامعه گردیده و می‌طلبد کاربران با هوشیاری کامل مراقب پیام‌های جعلی و پروفایل‌های کذایی باشند و کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.