به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا تاجیک معتقد است جریان اصلاح‌طلبی عزمی برای تطبیق‌دادن رویکردهای خود با تقاضای نسل جدید ندارد.​محمدرضا تاجیک معتقداست جریان اصلاح‌طلبی عزمی برای تطبیق‌دادن رویکردهای خود با تقاضای نسل جدید ندارد.

 محمدرضا تاجیک از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگویی که امروز به‌مناسبت سالگرد دوم خرداد با روزنامه شرق داشته با اشاره به فراز و نشیب‌های جریان اصلاح‌طلبی از دوم خرداد 76 تاکنون گفته است "در بدو تولد یا تولد دوباره اصلاح‌طلبی در زمانه ما، اقبالی که به این جریان می‌شد یا مقبولیت و مشروعیت اصلاح‌طلبی از جنس ایجابی بود، یعنی مردم به‌خاطر جریان زیبا و با‌طراوتی که در اصلاح‌طلبی احساس می‌کردند و تصور می‌کردند با جریان اصلاح‌طلبی می‌توانند آینده بهتر و زیباتری را برای جامعه به‌ارمغان بیاورند، به اصلاح‌طلبی اقبال نشان می‌دادند، اما به‌صورت فزاینده‌ای اندک‌اندک از غلظت اقبال ایجابی کاسته شده و به‌سوی اقبال سلبی می‌رود؛ یعنی اینکه اگر مردم  به‌سمت جریان اصلاح‌طلبی اقبال دارند، به‌دلیل سلب جریان رقیب است".

 

تاجیک در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلبی نمی‌‌تواند امیدی به پایداری اقبال سلبی مردم به  اصلاح‌طلبان داشته باشد، می‌گوید "اگر نتوانیم در جریان کلی اصلاح‌طلبی اصلاحات جدی و عمیق را داشته باشیم و خود جریان اصلاح‌طلبی مرسوم را موضوع اصلاح‌طلبی قرار ندهیم، به‌‌طور فزاینده‌ای اقبال سلبی را هم از دست خواهیم داد و به‌سوی جریان متفاوتی از جریان اصلاح‌طلبی پیش خواهیم رفت".

این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب، معتقد است "اصلاح‌طلبان باید خرقه اصلاح‌طلبی را که بر تن دارند، لطیف‌تر کرده و تلاش کنند آن را با روح زمانه و تقاضای نسل جدید منطبق کنند. این یک تأمل جدی تاریخی را طلب می‌کند که متأسفانه چنین اراده‌ای را نمی‌بینم".

مشاور رئیس دولت اصلاحات در ادامه اذغان می‌کند "اگر بخواهم نوعی پیش‌بینی داشته باشم،پیش‌بینی‌ام این است که جریان اصلاح‌طلبی در سراشیبی مقبولیت و مشروعیت به‌سر می‌برد... پیش‌بینی من این است که از دل جریان اصلاح‌طلبی، جریان‌های متفاوت اصلاح‌طلبی خواهد رویید و پدیدار خواهد شد که آن جریانات شاید بیشتر بتوانند با زمانه ما رابطه برقرار کنند".

وی در پاسخ به این سؤال که "منظورش از  جریان‌های دیگر اصلاح‌طلبی چیست؟" می‌گوید "وقتی جریان کلی اصلاح‌طلبی در مسیر نوعی احتضار قرار می‌گیرد، فضا برای بسیاری از جریانات رادیکال و جریاناتی که هنوز متولد نشده گشوده می‌شود که می‌تواند جریان اصلاح‌طلبی را به‌عنوان «دیگر رادیکال» خود محسوب کند و حتی قبل از کسب قدرت، در فضای خیال‌واره خود جایی برای اصلاح‌طلبان باقی نگذارد و آنها را حذف‌شده تلقی کند".