به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا اسدی در این باره اظهار کرد: مردم می پرسند «با وجود این همه بارندگی، آیا همچنان با مشکل کم آبی مواجه هستیم؟!» در پاسخ باید گفت؛ این بارندگی ها، بارندگی موثر نیست، اگرچه روی چشمه هایی که از آب های سطحی تغذیه می شود تأثیر گذاشته و آب آنها بیشتر شده است ولی اثرات آن روی سفره های زیرزمینی محسوس نیست.
وی افزود: چاه‌ها با این بارندگی ها وضعیت بهتری پیدا نکرده است. فقط می توان گفت بارندگی های اخیر روان آب شد و از دسترس خارج شد، روان آب هایی که به آب های شور در کویر پیوست.
اسدی تأکید کرد: بارندگی‌ها مشکلات بی‌آبی در حوزه شرب را برطرف نکرده است و همیشه نیازمند مدیریت مصرف هستیم و ضروری است این مباحث به صورت علمی برای عموم مردم اطلاع رسانی گردد.
رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان تأکید کرد: سرانه مصرف 200 لیتری شهروندان فوق العاده زیاد است. ضروری است مردم مخاطرات بی آبی منطقه و شهرستان را جدی گرفته و مصرف سرانه را تا 120 لیتر کاهش دهند.
وی ادامه داد: پرهیز از مصارف غیرضروری و استفاده از ادوات و شیرآلات کاهنده مصرف آب در منازل موثر است که شرکت آبفای کاشان نیز برنامه‌های تشویقی و حمایتی در این خصوص مدنظر قرار داده است.
اسدی خاطرنشان کرد: منطقه ما یک منطقه ی کم آب است و مشکلات همچنان بر جای خود باقی است. هر آن احتمال آن می رود که با افزایش ناگهانی درجه حرارت هوا در ماه‌های پیش رو مصرف بالا رفته و با وجود منابع محدود و کاهش 20 درصدی خط انتقال زاینده رود با قطعی آب مواجه شویم. از این رو لازم است همه مهیا شویم و برای شرایط سخت آماده باشیم.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)