به گزارش پارس نیوز، 

"سیدزمان حسینی" معاون هماهنگی انتقال شرکت مادرتخصصی توانیر در همایش بسیج دانش‌بنیان در یزد با اشاره به رشد 6 درصدی مصرف انرژی در کشور، اظهار داشت: با توجه به این‌که برق با زندگی مردم تنیده شده و یک موضوع امنیتی در کشورها محسوب می‌شود و مصرف انرژی در کشور ما 3 تا 4 برابر مصرف کشورهای دنیا است، مردم برای مدیریت مصرف و تقاضا در پیک‌بار تابستان سال 97 تلاش کنند.

وی ظرفیت نصب‌شده نیروگاه‌ها قبل از انقلاب را 7 هزار مگاوات و هم‌اکنون 78 هزار مگاوات بیان و تصریح کرد: همچنین در بخش برق تا 90 درصد وابستگی داشتیم که اکنون بیش از 95 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

حسینی حل مسائل شبکه را یکی از اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا دانست و تصریح کرد: کاستن از مشکلات شبکه برق از طریق کاهش تقاضا موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه در کوتاه‌مدت و بلندمدت و عدم نیاز به گسترش شبکه می‌شود.

وی حل مسائل زیست‌محیطی و حل مسائل بازار برق از دیگر اهداف استراتژیک مدیریت مصرف و تقاضا برشمرد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف، خاطرنشان کرد: از سال 1388 به بعد با افزایش بار سرمایشی، پیک‌بار مصرف از شب به روز انتقال یافت.

وی افزایش قیمت، اطلاع‌رسانی، جایگزینی تکنولوژی و مکانیزم‌­های بازار را از نمونه‌های اجرا شده تجربه‌های جهانی دانست که در برخی از موارد منجر به موفقیت 20 درصدی در مدیریت مصرف‌شده است.