به گزارش پارس نیوز، 

سیدسعید آسیایی‌ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقلام کشف شده در دو گروه مواد غذایی و دارویی و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز بوده که از عطاری، سوپرمارکت، اغذیه فروشی‌ و برخی رستوران‌ها جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 5 هزار قلم دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد، بیان کرد: تیم کارشناسی این مرکز با توجه به وظیفه ذاتی و حساسیتی که در حوزه بهداشت و درمان شهروندان وجود دارد به بازرسی های خود ادامه می دهد.
وی اضافه کرد: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی های گازدار، دوغ و آبلیمو، انواع رب، انواع شکلات، انواع لبنیات و مواد آرایشی و بهداشتی، انواع عرقیات و.... بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از شهروندان خواست تا در خرید مواد غذایی و آرایشی - بهداشتی و دارویی حساسیت ویژه داشته باشند و از مراکز مجاز خرید کنند.
آسیایی گفت: شهروندان در مصرف داروها با پزشک مشورت و از داروخانه های مجاز خرید کنند چراکه ممکن است دارای ناخالصی و یا فرآوردهای غیر از مواد اصلی ادعا شده بر روی بسته بندی و برچسب دارو باشد که در این صورت سلامت فرد مصرف کننده تهدید می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان دارای پنج شهر و 2بخش مرکزی و رودهن تشکیل است.
تهرام/7246//1348