به گزارش پارس نیوز، 

ابراهیم زنگنه افزود: با توجه به اهمیت مشاوره ژنتیک در پیشگیری از معلولیت زایی و مشکلات ژنتیکی بعد از ازدواج برای خانواده ها با همکاری موسسه خیریه تسنیم مشاوره برای 698 زوج جوان در قالب طرح پایلوت انجام شد.
وی بیان کرد: خدمات مشاوره ژنتیک به صورت رایگان بوده و زوج های جوانی که در آستانه ازدواج قرار دارند می توانند با مراجعه به واحد پیشگیری اداره بهزیستی قاینات از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.
زنگنه در بخش دیگری از سخنانش از اهدای یک فقره جهیزیه به ارزش 200 میلیون ریال به یک فرزند در آستانه ازدواج مرکز شبه خانواده غدیر خبر داد.
وی گفت: این جهیزیه شامل لوازم ضروری و مهم زندگی شامل لوازم آشپزخانه، مبل، یخچال و ضروریات یک زوج جوان در آستانه زندگی مشترک بوده توسط خیر تهیه شده است.
رئیس اداره بهزیستی قاینات اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه می تواند زمینه و الگویی برای سایر افراد علاقه مند به حضور پررنگ تر در این گونه مشارکت های خیرخواهانه باشد.
شهرستان قاین دارای هفت مرکز شبه خانواده (نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست) است که خیرین می توانند برای حمایت و کمک به این کودکان به واحد مشارکت های مردمی بهزیستی مراجعه کنند.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و سه بخش، پنج شهر و 8 دهستان در شمال خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان در 100 کیلومتری بیرجند مرکز استان است.
7218*3028