به گزارش پارس نیوز، 

حسین نحوی نژاد با اشاره به برنامه ریزی سازمان بهزیستی کشور در خصوص اشتغال معلولان اظهار کرد: جدای اشتغال که مورد توجه سازمان بهزیستی بوده و هست باید شرایط فراهم شود تا آنها در جامعه حضور پررنگی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تنها با پرداخت تسهیلات نمی توان مشکل اشتغال معلولان را بر طرف کرد و از تسهیلات مهمتر  اجتماعی شدن این افراد است و برای بستری فراهم شود که معلولان در سطح جامعه  راحت‌تر زندگی کنند.

نحوی نژاد با اشاره به برنامه ریزی سازمان در خصوص حرفه آموزی معلولان بیان کرد: در این زمینه ایده های خود وجود دارد و قطعا سازمان از بهترین آنها برای معلولان استفاده خواهد کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طی هفته‌های گذشته نخستین کافه دانتیسم توسط معلوان سندروم داون  افتتاح شد، کافه‌ای که کارکنانش بچه‌های سندروم داون و اوتیسم هستند و این اقدام مورد توجه خانواده‌های این بچه ها و قشرهای مختلف جامعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: قطعاً سازمان بهزیستی این مسیر را ادامه خواهد داد و در آینده بسیار نزدیک این گونه شغل‌ها برای معلولان گسترش پیدا خواهد کرد و سازمان بهزیستی نیز حمایت‌های مالی و معنوی را از این فعالیت‌ها خواهد داشت.

نحوی نژاد گفت: در همین راستا نیز چندی پیش کافه‌ای با حضور معلولان جسمی حرکتی افتتاح شد و بزودی قرار است فعالیت‌ها جدیدی از سوی معلولان راه‌اندازی شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ضمن تاکید بر حمایت آحاد جامعه از اینگونه فعالیت معلولان بیان کرد: علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد جامعه از این طرح حمایت کردند یکی از روزنامه های اصلاح طلب در این خصوص انتقاد کرد به طوری که این کار بهره‌برداری از معلولان عنوان کرده است.

وی افزود:  بر همین اساس سازمان بهزیستی علاوه بر حرفه آموزی به گروه‌های مختلف معلولان برای راه‌اندازی اینگونه فعالیت‌ها حمایت‌های مالی خود را نیز افزایش خواهد داد.