به گزارش پارس نیوز، 

احمد خاکی در پاسخ به این سوال که برای افراد دارای اختلال جنسیتی چه اقدامات حمایتی انجام شده است، گفت: برخی می‌گویند که آنها نیاز به مرکز نگهداری دارند اما اصلا درست نیست که مرکز نگهداری برای این افراد وجود داشته باشد؛ بلکه مراکزی برای حمایت از این افراد لازم است.

او تاکید کرد: مرکز نواب بهزیستی برای حمایت از این افراد است. آنهایی که TS یا نارضایتی جنسی دارند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. به این افراد مساعدت‌های مالی یا خدمات حقوقی نیز تعلق می‌گیرد؛ یعنی اگر نیاز به خدمات داشته باشند به آنها تعلق می‌گیرد.

خاکی گفت: اگر این افراد نیاز به مشاوره داشته باشند حتی بدون مراجعه تحت حمایت قرار می‌گیرند. این افراد از طریق تماس با شماره 123 می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه گفت: انجمن حمایت از افراد TS یا نارضایتی جنسی نیز در این زمینه فعالیت می‌کند و در تهران به این افراد خدمات ارائه می‌دهد.

او تاکید کرد: بهزیستی وظیفه دارد که به این افراد کمک کند، حتی تا سقف 25 میلیون تومان نیز برای ارائه خدمات درمانی به آنها مساعدت مالی می‌شود؛ البته مبلغی که این افراد باید برای جراحی و تغییر جنسیت هزینه کنند چندین برابر این مبلغ است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: آمار دقیقی در رابطه با مراجعه‌کنندگان TS وجود ندارد، نمی‌توان تعداد دقیق این افراد را اعلام کرد. بزرگ‌ترین معضل بهزیستی در رابطه با افرادی که اختلال جنسی دارند این است که این افراد از طرف خانواده خود درک نمی‌شوند، چرا که درک این افراد اولین گام درمان آنهاست.

وی تصریح کرد: گاهی خانواده‌ها به دلیل اینکه این بیماری را نمی‌شناسند با روح و روان فرزندان خود بازی می‌کنند که همین مساله موجب تشدید این اختلال می‌شود. افرادی داریم که در مراجعه به مرکز نواب عدم درک خانواده را بزرگ‌ترین مشکل خود عنوان می‌کنند؛ بنابراین لازم است که افراد دارای اختلال جنسی در این رابطه نیز حمایت شوند.