به گزارش پارس نیوز، 

انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران، از کلنگ زنی و ساخت مرکز جامع خدمات توانبخشی با زیربنای 400 متر مربع در شهر زلزله زده ثلاث و باباجانی خبر داد.
وی افزود: این مرکز همه خدمات جامع هدف بهزیستی اعم از فیزیوتراپی، خدمات پیشگیری از معلولیت ها و آماده سازی شغلی مددجویان را ارائه خواهد داد.
محسنی بندپی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبار این پروژه توسط سازمان بهزیستی کشور به شماره حساب اداره کل بهزیستی کرمانشاه اختصاص یافته، امید است بتوانیم با انتخاب پیمانکار دارای شرایط و حمایت فرماندار و نماینده شهرستان، در نخستین فرصت این مرکز را مورد بهره برداری و افتتاح قرار دهیم.
این مسئول ادامه داد: مرکزی که در بخش ازگله در دست احداث قرار دارد، مجتمع خدمات بهزیستی است که در سه بخش خدمات پیشگیری، اجتماعی و خدمات توانبخشی به ارائه خدمت می پردازد.
به گفته وی، ساخت 200 متر مربع این مکان توسط یک فرد خیر عهده دار شده که با پیگیری نماینده و فرماندار شهرستان، این زمین به صورت رایگان در اختیار اداره کل بهزیستی استان قرار گرفته است.
رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: افتتاح چنین مراکزی مانع از گسترش آسیب ها و معلولیت ها می شود و به دنبال پیشنهاد نماینده و فرماندار شهرستان در منطقه چم زرشک نیز در نظر داریم ظرف یک ماه دیگر عملیات اجرایی مجتمع خدمات بهزیستی را آغاز کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7460/8066