به گزارش پارس نیوز، 

علی عباسی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته تعداد 191 نفر از عابران پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت.

وی افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 48 درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از 11 تا 20 سال با با تعداد 2 درصد قرار دارند.

عباسی گفت: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با 38، ساری با 21 و قائم‌شهر با 20 مورد به ترتیب بیشترین فوتی و کمترین شهر کلاردشت با یک فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین نوع وسیله درگیر با عابران پیاده را خودروی سواری با 73درصد و بعد از به ترتیب نیسان با 13 درصد، کامیون با 6 درصد، موتور و سابر موارد هر کدام با 4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ضمن اینکه در بین خودروهای سواری پراید با 44 نفر بیشترین برخورد را با عابران داشتند.

وی درباره افزایش سن سالمندی خاطرنشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران به ویژه عابران سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس‌العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.