به گزارش پارس نیوز، 

علی الهیار ترکمن ظهر امروز در آئین تجلیل از معلمان و فرهنگیان شهرستان گرمسار اظهار داشت: عدم تخصیص به‌موقع اعتبارات یکی از مهم‌ترین مشکلات وزارت آموزش‌ و پرورش است.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش‌ و پرورش در سال 97 بالغ‌ بر 11 درصد رشد داشته است افزود: پیگیری برای جذب 100 درصدی این اعتبارات در دستور کار قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش بیان کرد: با تخصیص اعتبارات وزارت آموزش‌ و پرورش پرداخت حق‌الزحمه نیروهای حق‌التدریسی و اضافه‌کاری کارکنان در اولویت نخست این وزارت خانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه 960 میلیارد تومان از مطالبات حقوق فرهنگیان از سال گذشته باقی‌مانده است اعلام کرد: این مبلغ شامل حقوق سرباز معلم‌ها و نیروهای حق‌التدریسی است که تا آبان ماه امسال پرداخت می‌شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه خرید خدمات آموزشی، هزینه‌های امتحانات و غیره از دیگر مواردی است که اعتبارات این وزارت خانه در آن صرف می‌شود خاطرنشان کرد: امسال برای استخدام 15 هزار نیروی جدید در آموزش‌ و پرورش کشور موافقت شده است.

وی با تأکید بر اینکه آزمون آن در تیرماه امسال با مشارکت سازمان سنجش کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: الگوسازی و برنامه‌ریزی در نظام آموزش‌ و پرورش از دیگر رویکردهایی است که در سال جدید پیگیری می‌شود.