به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در حاشیه یادواره بزرگداشت مقام معلم استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با هدف تحقق شعار سال در وزارت آموزش و پرورش منشور حمایت از کالای ایرانی تدوین و به استانها ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد : در بخش فرهنگ سازی و گفتمان سازی منشور حمایت از کالای ایرانی در 62 راهکار و 13 راهبرد تدوین شده است.
کاظمی درباره بخش مصرف در منشور حمایت از کالای ایرانی، اظهارداشت : وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های کشور در بخش خرید نیز برای حمایت از کالای ایرانی راهبردهایی طراحی کرده است.
وی تاکید کرد : 45 هزار مربی تربیتی، پرورشی و مشاور در وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند و کمبود نیروی انسانی در معاونت فرهنگی و پرورشی از روش های مختلف جبران می شود و محل نگرانی نیست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هدفگذاری ایجاد امید و نشاط در بین دانش آموزان به عنوان یکی از راهبردهای این نهاد، بیان کرد: دانش آموزان نسل کنونی از نسل گذشته بانشاط تر هستند و در بخش های مختلف امسال برای نشاط آفرینی طرح هایی آغاز می شود.
کاظمی اضافه کرد : هفته تئاتر در مدرسه و تئاتر زنگ تفریحی طرحی بود که امسال به صورت آزمایشی در استان فارس اجرا شد و از سال آینده در تمام کشور اجرا می شود.
یازدهم اردیبهشت به نام روز تئاتر مدرسه نامگذاری شده است.
به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سرودهای همگانی با محتوای ملی و دینی، تقویت اردوهای استانی با تمرکز بر نشاط و شادابی، برگزاری اردوها با دامنه بیشتر دانش آموزی و هزینه کمتر، تعریف سبدهای اردویی مختلف مانند اردوهای راهیان نور، اردوهای زیارت‌اولی، اردوی دانش آموزان عشایر و مناطق محروم و اردوهای یک روزه علمی و گردشگری با هدف تقویت روحیه نشاط در بین دانش آموزان امسال اجرایی می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تقویت معنویت و بهره گیری از قرآن را یکی از راهکارهای مقابله با برنامه های ضدفرهنگی دشمنان دانست و گفت : 20 راهبرد در حوزه فرهنگی و پرورشی درنظر گرفته شده است که پیوند دانش آموزان با معنویت و سبک زندگی اسلامی در اولویت این برنامه هاست.
وی تصریح کرد : همگانی کردن نهضت حفظ قرآن از برنامه های پیوند دانش آموزان با قرآن است که در کنار آموزش همگانی قرآن با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم، تلاوت و درک و ترجمه قرآن در آن هدفگذاری شده است.
وی، آشناکردن دانش آموزان با فضائل اخلاقی با هدف رفع مشکلات دانش آموزان که در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند را دیگر هدف معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و افزود: طرح های مختلفی برای مهارت آموزی از ابتدای مهر 97 در مدارس کشور رونمایی می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز به همراه سیدکاظم اکرمی و محمود فرشیدی وزیران اسبق آموزش و پرورش کشور و همچنین اسدالله وطنی دبیر شورای عالی گزینش کشور، در یادواره بزرگداشت مقام معلم در استان سمنان در تالار مطهری این شهر حضور یافتند.
در این همایش از برگزیدگان آموزش و پرورش در بخش های مختلف تقدیر شد.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در چهار هزار و 800 کلاس درس دارد و در دوران دفاع مقدس 622 دانش آموز و 124 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است.
6103/6026