به گزارش پارس نیوز، 

 غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مراسم سپاس معلم که در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد با بیان اینکه امسال روز معلم مقارن با ایام ولادت حضرت مهدی(عج) است و این تقارن بر مبارکی این روز افزوده است، گفت: روز معلم به یاد و نام استاد بزرگوار شهید مطهری نامیده شده است و جا دارد احترام قلبی و همیشگی خود را نسبت به این بزرگوار که الگوی همه ما معلمان هستند، ابراز کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب استاد مطهری به عنوان الگوی معلمان، انتخابی بسیار شایسته است و همه آنچه ما برای یک معلم آرزو می‌کنیم در وجود او متجلی بود؛ دانش، شوق معلمی، عشق به آموزش، اخلاص و فداکاری و جان بر سر آرمان خود نهادن، واقعیاتی بود که در وجود ایشان مشاهده کردیم.

حداد عادل افزود: آنقدر عشق به آموختن داشت که هر هفته که به حضورش می‌رسیدیم، اگر در طول هفته یک مجله علمی مطالعه کرده بود و مقاله‌ای مورد نظرش بود که باید شاگردی مثل من بخواند، با شوق و اشتیاق بعد از درس، مجله را می‌آورد و می‌گفت «این مقاله را من خواندم، تو هم بخوان»؛ این طور عشق به آموزش داشت. 

وی گفت: به اعتقاد بنده، ارزشمندترین غنیمتی که ملت ایران با پیروزی در انقلاب اسلامی به دست آورد، آموزش‌ و پرورش است و همه خوبی‌هایی که ما برای ملت ایران آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دست‌یافتنی است، بنابراین قدر آموزش و پرورش را باید بدانیم.

رئیس فرهنگیان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه همه امکانات را باید برای آموزش و پرورش بخواهیم، اضافه کرد: در آموزش و پرورش، رکن اصلی معلم است؛ همه عناصر آموزش و پرورش، اجزای بی‌روح هستند تنها عنصر با روح و زنده در میان اجزای سازنده آموزش و پرورش، معلم است.

وی تصریح کرد: معلم با زنده بودن خود، روح و زندگی به عناصر دیگر آموزش‌ و پرورش می بخشد؛ کتاب بی‌جان در دست معلم جان می‌گیرد، ساختمان و مقررات جان می‌گیرد چون معلم است که به همه اینها معنا می‌بخشد بنابراین بیش از هر چیز، توجه ما باید به انتخاب، تربیت و حمایت از معلم باشد و روز معلم فرصتی برای این موضوع است.