به گزارش پارس- تهران را باران شست و خسارات زیادی به شهروندان زده شد. در باران شدید که همراه با رگبار و بارش تگرگ بود بسیاری از معابر و خیابان های پایتخت با آب گرفتگی همراه بود و برخی از مغازه داران به خاطر آبگرفتگی و ورود آب به داخل مغازه ها متحمل خساراتی شدند.

این خسارات د ربازار تهران بسیار زیاد گزارش شده و مغازه داران مجبور شدند خود به کمک مردم برخی از آبگرفتگی ها را باز کنند. در حالی که انتظار می رفت باران عصرگاهی امروز با طراوت بخشی به فضای شهری، موجب شود شهروندان تهرانی هنگام بازگشت به منازل خود احساس شادی، نشاط و لذت کنند، ولی ضعف و ناکارآمدی مدیران شهرداری نشاط و شادابی شهروندان را به ناراحتی و زحمت متوجه ساخت.

photo_۲۰۱۸-۰۴-۲۹_۲۳-۱۱-۵۲

غافلگیری شهرداری تهران در حالی رقم خورد که سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب و بارش شدید باران هشدارهای لازم را داده بود ولی به نظر می رسد مدیران شهری و سرپرست کنونی شهرداری سخت مشغول انتخاب شهردار جدید هستند و شورای شهر نیز که می بایست بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد در خواب یکساله ای فرو رفته و تنها کارکردش به انتخاب شهردار و نامگذاری خیابان ها  خلاصه شده است.

در حدود 9 ماه گذشته و با نشستن اصلاح طلبان بر کرسی مدیریت شهری به نظر می رسد که مدیریت بحران و حل مسائل عمده در زمان بحران ها اولویت این سبک از مدیریت نیست. مدیریت ضعف محمدعلی نجفی، شهردار وقت تهران در زلزله آذرماه و برف بهمن ماه سال  گذشته برای همگان به اثبات رسید. مدیریتی که یا در مواقع بحرانی یا غایب بود و یا در بسیج امکانات شهرداری جهت رفع مشکلات بسیار دیر و کند اقدام می کرد. برای مثال برفی که به راحتی در سال های قبل و در مقیاس بیشتر مدیریت می شد به سادگی باعث شکسته شدن صدها شاخه درخت و خسارت به شهروندان شد.

این در حالیست که در سال های گذشته کمترین آب گرفتگی در خیابان ها با هشتگ شهردار استعفا همراه می شد و اصلاح طلبان در سیاه نمایی از بارش های شدید باران در پایتخت از یکدیگر سبقت می گرفتند. اما در حال حاضر که خسارات بسیاری به شهروندان و به خصوص مغازه داران وارد شده، سکوت و پرداختن به مسائل حاشیه ای اصلی ترین دستورکار شورای شهر اصلاح طلب و مدیران شهرداری است.

به هر حال اگر بارش شدید باران در پایتخت برای یک ساعت متوالی ادامه پیدا می کرد، کنترل وقوع سیلاب تقریبا غیرمحال بود و عدم تمهید امکانات و پیشبینی های لازم از سوی شهرداری تهران می توانست خسارات و زیان های غیرقابل جبرانی را متوجه مال  و جان مردم سازد.