به گزارش پارس نیوز، 

 

شهردار منطقه چهار تهران از نظارت مستمر بر اجرای دقیق قانون در ساخت های منطقه خبر داد و گفت: با تخلفات مربوط به حذف و تبدیل پارکینگ و ساخت و سازهای غیرمجاز، به صورت جدی برخورد می شود.

سید علیرضا حسینی با بیان این خبر افزود: برخی از مالکان بعد از تهیه نقشه اولیه و دریافت پروانه ساخت و ساز به صورت غیرقانونی تغییرات دل خواه خود را به دور از چشم ماموران شهرداری در حذف و تبدیل پارکینگ به محیط های مسکونی یا واحدهای اداری صورت می دادند که این اقدام مشکلات فراوانی را برای شهروندان ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اینکه حذف و تغییر کاربری پارکینگ غیر مجاز است افزود: احداث پارکینگ در ساختمان هایی که امکان احداث آن وجود دارد اجباری است لذا صدور پروانه ساختمانی بدون در نظر گرفتن پارکینگ برای این گونه ساختمان ها ممنوع است.

شهردار منطقه ۴ در ادامه با اشاره ساخت و احداث پارکینگ عمومی در محدوده منطقه افزود: با توجه افزایش روزافزون تعداد خودروها و افزایش مشکلات ترافیکی در معابر منطقه، پیش بینی و جانمایی پارکینگ عمومی برای رفع معضل ترافیک از تدابیری است که مدیریت منطقه در سال۹۷ برای رفع آن تصمیماتی اتخاذ کرده است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۴ از صدور مجوز بنا بدون رعایت پارکینگ خودداری کرده و همچنین زمینه های لازم برای ایجاد پارکینگ های عمومی در محلات مختلف منطقه در دستور کار قرار داده است.