به گزارش پارس نیوز، 

کیخسرو چنگلوائی ضمن تاکید بر لزوم افزایش بهره وری از منابع آبی گفت: 64طرح گلخانه ای در سال 96 با اعطای 584 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شد که باعث ایجاد 551 شغل مستقیم و به دنبال آن امکان اشتغال غیرمستقیم را نیز فراهم کرده است.
وی در ادامه افزود : در زمینه آبیاری فشار کم و آبیاری بر اساس افزایش بهره وری از منابع آبی بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و باعث تثبیت شغل 152نفر از کشاورزان شده است، همچنین، در قالب 35 طرح نیز تسهیلات بانکی پرداخت و به کشاورزان کمک بلا عوض فنی و ریالی شده است.
چنگلوائی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی در زمینه ها و زیر بخش های مختلفی اشتغال زایی و در تثبیت شغل ها فعالیت داشته، بیان کرد: در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی نیز مبلغ 689 میلیارد ریال تسهیلات برای ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور و دنباله بند های آنها پرداخت شده که زمینه اشتغال زایی 870 نفر را فراهم کرده است.
وی در ادامه افزود: ایجاد 75 تعاونی اعتبار خرد زنان روستایی باعث ایجاد اشتغال 3000 نفر از زنان روستایی شد، در قالب مشاغل خانگی یک هزار و268 طرح که در آن تعداد یک هزار و 273نفر اشتغال داشته اند مبلغ 91 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است .
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی جهت اشتغال زایی در دو زیر بخش کشاورزی و دامپروری صورت گرفته، گفت: پرداخت 340 میلیارد ریال از این محل در بخش کشاورزی و 224 میلیارد ریال در بخش دام و طیور باعث اشتغال 260 نفر در زمینه زراعت و باغات و 494 نفر در زمینه دام طیور شده است.
وی در مورد اشتغال زایی در قالب سامانه کارا اظهار کرد: تعداد 347 طرح از محل اشتغال پایدار روستایی با یک میلیارد و 681 میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و 738 نفر اشتغالزایی مستقیم مصوب و به بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات ارجاع شده است، همچنین 79 طرح اشتغالزایی با اعتبار 982 میلیارد ریال به منظور ایجاد اشتغال مستقیم برای 857 نفر در کمیته فنی استان مصوب و برای پرداخت به بانک های عامل ارائه شد. این 79 طرح در قالب اشتغال فراگیر در زمینه های پرورش آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، پرواربندی دام های سبک و سنگین، پرورش ماکیان، پرورش زنبور عسل و گیاهان دارویی اجرا شده است. علاوه براین از منابع داخلی بانک کشاورزی به تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی بیش از 20هزار میلیارد ریال اختصاص یافت.
6066/6002