به گزارش پارس ، حسین انواری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کمیته امداد طی چند سال گذشته اقدامات مناسبی را در حوزه احداث مسکن و مقاوم سازی مسکن محرومان انجام داده است، اظهار کرد: از ابتدای تاسیس این نهاد مردمی به دستور امام راحل (ره) تاکنون ۲۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری که متعلق به محرومان، اقشار کم درآمد و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بوده، مقاوم سازی و بازسازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد در حوزه مسکن مددجویان تصریح کرد: مقاوم سازی، بازسازی، تعمیرات و اضافه شدن مسکن مددجویان با استفاده از اعتبارات دولتی و کمک خیران از فعالیت های این نهاد است.

انواری با اشاره به برنامه های این نهاد در سال جاری گفت: تمامی برنامه های این نهاد در سه محور گسترش حضور و مشارکت، اصلاح سبک زندگی خانواده و توانمندی و سلامت خانواده اجرایی می شود.

وی اشتغال، مسکن و فعالیت های فرهنگی را از اولویت های کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: از تمامی ظرفیت های این نهاد برای ایجاد اشتغال و توانمند کردن خانوارها، تامین مسکن نیازمندان و برگزاری اردوهای آموزشی در راستای فعالیت های فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست کمیته امداد خاطر نشان کرد: این نهاد مقدس خود را برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری آماده کرده است که در صورت تامین اعتبار لازم از سوی دولت و پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: با ایجاد این میزان فرصت شغلی پیش بینی می شود ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج شوند.

انواری تصریح کرد: مجموعه کمیته امداد کشور هدف اصلی خود را توانمند سازی خانواده های تحت پوشش خود قرار داده که در حال حاضر توانسته است ۸۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش را زیر پوشش آموزش های لازم توانمند سازی و اشتغال قرار دهد و با تخصیص اعتبار و تسهیلات لازم روانه بازار کار کند.