به گزارش پارس نیوز، 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سن جوانی در ایران، 15 تا 29 سالگی تعریف شده است که در برخی زمینه‌ها مشکل‌ساز است و می‌توان حداقل سن جوانی را به 18 سال و حداکثر آن را به 35 سال تغییر داد.

 محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شصت و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: در کشور ما سن 15 تا 29 سالگی برای تعریف جوانی در نظر گرفته شده است و این مسئله موجب شده که مشکلاتی هم با وزارت آموزش و پرورش و هم با وزارت کار ایجاد شود.

وی افزود: جوان 15 ساله برای انجام امور اداری و مراجعه به بانک‌ با محدودیت‌هایی مواجه است که اگر حداقل سن جوانی به 18 سال تغییر کند این مشکلات مرتفع خواهد شد و سقف آن نیز می‌تواند با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور به 35 سال افزایش یابد.

تندگویان تصریح کرد: این پیشنهاد باید در شورای عالی جوانان تصویب شود؛ 7 کمیسیون تخصصی زیرمجموعه ستاد ملی جوانان هستند و در تدوین سیاستگذاری‌های این حوزه فعالیت می‌کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آغارز هفته جوان از هشتم اردیبهشت‌ماه، گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برنامه‌های این هفته پرشورتر برگزار خواهد شد؛ در طول یک‌سال گذشته هیچ سخنرانی از مقام معظم رهبری نبوده است که در آن به جوانان اشاره نشده باشد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های تخصصی کارآفرینی، گردشگری و فرهنگی و همچنین شبکه‌سازی تخصصی تشکل‌ها از برنامه‌هایی است که در حوزه جوانان دنبال می‌کنیم.

تندگویان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2000 تشکل مردم نهاد در استان‌ها و روستاهای کشور فعال هستند که فعالیت آنها با امتیازات خوبی همچون معافیت مالیاتی و بیمه‌ای همراه بوده است و این تشکل‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خوبی برای انجام امور دولتی باشند.