به گزارش پارس نیوز، 

هر سبزی برای خودش خواص خاصی دارد، برخی ها لاغر می کنند و برخی بدن را تمیز می کنند. 

تره

کاهنده فشارخون و کلسترول خون، به دلیل پتاسیم بالایی که دارد. باعث دفع ادرار و سموم می‌شود. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می‌بخشد. ضمن اینکه در افزایش سوخت و ساز نیز موثر است.

تربچه

با سلول‌های سرطانی می‌جنگد، به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می‌بخشد و برای دفع سنگ کلیه و کیسه صفرا مفید است.

ریحان

آرامبخش و خواب آور، این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردرد‌های عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی‌های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می‌رود.

شاهی

محرک فعالیت کلیه ها، به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A. و C. که جزء آنتی اکسیدان‌های قوی هستند، برای دفع رادیکال‌های مضر بدن مفید و در کاهش وزن می تواند موثر باشد. 

جعفری

خون ساز، این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، کلسیم و فسفر است. جعفری عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می‌کند، همچنین روده‌ها را ضد عفونی می‌کند.