به گزارش پارس نیوز، 

از درون قلب متهم اطاعی نداریم. اما با نیت‌خوانی و کناره هم چیدن علل می‌توان پی‌برد که او در این سن به دلیل نداشتن شغل و تحصیل یا بدیل خواست های که همه شان به ناکامی ختم شده بود به مرز ناامیدی رسیده و به نظر خودش تنها کاری که میتوانسته انجام دهد آن بوده که با سرقت از بانک بتواند آینده خود را تغییر دهد.

 

بهمن ورمزیار کیست؟

بهمن ورمزیار متولد دهه شصت در شهر همدان چندی پیش اقدام به سرقت مسلحانه از طلا فروشی کرده بود.

بهمن بعد از سرقت مسلحانه  از طلا فروشی ابراز پشیمانی کرده و همه طلاها را به صاحبش برگرداند و رضایت گرفت. البته جنبه عمومی جرم او نابخشودنی بود و آن سرقت با اسلحه و رعب و وحشت.

او هیچ گونه سابقه ای نداشته و اولین بار بود که اقدام به سرقت می کرد البته از نوع مسلحانه.

چندی قبل کلیپی در فضای مجازی (اینستاگرام) پخش شد که مادری از اعدام فرزند خود به نام  بهمن ورمزیار خبر می‌داد و خانواده متهم از مسئولان تقاضای بخشش و عفو برای این جوان را داشتند.

چند ساعت بعد از تقاضای کمک مادر و برادر «بهمن ورمزیار» در فضای مجازی، کلیپی در صفحه اینستاگرام برادر متهم پخش شد که در آن کلیپ مادر بهمن از رهبری و رئیس قوه قضائیه بابت تعویق حکم اعدام پسرش تشکر می‌کند و این مطلب در سایت‌های خبری و فضای مجازی به سرعت منتشر شد.

با توجه به اینکه این خبر از هیچکدام از رسانه‌های منتسب به دفترمقام معظم رهبری اعلام نشده بود.

کامران حمزه، دادستان همدان با اشاره به اعلام خبر تعویق حکم اعدام «بهمن ورمزیار» اظهار کرد: در این پرونده ۲ نفر اجرای حکم داشتند که در روند قضایی اجرای حکم یکی از آنها (که بهمن ورمزیار نبوده است) اشکال قضایی وجود داشت که باید برطرف می‌شد، در نتیجه اجرای حکم به بعد موکول شد و همچنین موضوع عفو و یا تعویق اعدام که در فضای مجازی و رسانه ها اعلام شد، به هیچ عنوان صحت ندارد.

بررسی ها نشان می دهد یک بازیگر مشهور کلیپ ابتدایی این خانواده را ضریب داده است و همو بوده که به خانواده مجرم اطلاع دروغ داده که فرزندشان بخشیده شده است.

 

دادستانی همدان چه می‌کند؟

متاسفانه در این ماجرا یکی از نهادهایی که بسیار ضعیف عمل کرد دادستانی همدان بود. نکته جالب توجه ماجرا این جاست که پس از انتشار فیلم نخست مادر بهمن این فیلم در موج گسترده‌ای پخش شد و بعد ساعاتی فیلم دوم منتشر شد که این مادر از رهبر معظم انقلاب و رئیس دستگاه قضاء برای لغو حکم اعدام تشکر می‌کند.

انتشار این فیلم و ادعای نادرست این مادر و سپس اعدام بهمن پس از منتشر شدن گسترده فیلم موجب شد جامعه در پس اخبار راست و دروغ به شایعه‌پردازی‌ها توجه کند و سکوت مرجع قضایی به تیره شدن ماجرا یاری رساند.

امید است زین پس باهوشیاری دستگاه قضایی شاهد این گونه عملکردهای ناسنجیده نباشیم که در آن وجه نظام زیر سوال رود. 

 

آن بازیگر مشهور کیست؟

در این ماجرا یک بازیگر با ضریب رسانه ای دادن به سخنان خانواده یک مجرم و سارق مسلح سعی در ایجاد همدلی اجتماعی با این خانواده نمود و در ادامه با دادن اطلاعات غلط به خانواده مجرم شرایطی را پیش آورد که چهره نظام اسلامی مخدوش شود. به نظر می رسد برخورد قضایی با این بازیگر نیز باید در دستور کار دادستانی قرار گیرد.