به گزارش پارس نیوز، 

مسعود حقیقت درخصوص وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور طی چند روز آینده توضیح داد: سامانه بارشی که در کشور فعال بود امروز نیز همچنان در شمال غرب، غرب، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور فعال است و رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید را به همراه خواهد داشت.
وی گفت: شدت بارش ها امروز در استان های ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب کرمانشاه پیش بینی شده است که در برخی مناطق می تواند منجر به سیلاب و تگرگ شود.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: این سامانه از بعدازظهر امروز تقویت می شود و به مناطق غرب، شمال غرب، نواحی مرکزی و شرق کشور گسترش می یابد.
وی ادامه داد: این سامانه فردا جمعه، به غیر از مناطق شمال شرق و جنوب شرق، روی دیگر نقاط کشور توسعه می یابد و بیشتر مناطق، جوی ناپایدار همراه با بارش باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد را تجربه می کنند. ورود این سامانه به مناطق مستعد به ویژه کوهستانی همراه با تگرگ خواهد بود.
حقیقت خاطرنشان کرد: برای نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر از بعدازظهر جمعه بارش باران همراه با افت دما پیش بینی شده است.
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: همچنین از فردا جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده به تدریج با کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل خزر مواجه خواهیم شد.
حقیقت یادآور شد: روز شنبه هفته آینده نیز بارش باران در نیمه شمالی کشور به صورت رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است که بیشتر بارش ها برای استان های مازنداران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

** سردترین و گرمترین مناطق کشور/وضعیت هوای پایتخت
کارشناس هواشناسی گفت: سردترین منطقه کشور در صبح امروز پنجشنبه را فیروزآباد در استان اردبیل با کمینه دمای منفی هفت درجه اعلام کرد و گفت: گرمترین منطقه کشور نیز روز گذشته، میناب در استان هرمزگان با 40 درجه بالای صفر گزارش شده است.
حقیقت وضعیت هوای پایتخت را نیز اینگونه توصیف کرد: برای پایتخت نیز امروز شاهد آسمانی نیمه ابری همراه با هوای پاک خواهیم بود و بیشینه دمای آن به 24 درجه بالای صفر خواهد رسید. از اوایل فردا شب نیز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را در تهران خواهیم داشت.
وی ادامه داد: پایتخت نشینان همچنین در روز شنبه هفته آینده درپی خنک شدن دمای تهران، در برخی ساعات با رگبار و رعدوبرق مواجه خواهند شد.
علمی**9187**1834