به گزارش پارس نیوز، 

اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: گرد و غبار محلی در برخی ساعات چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برای برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، بر اساس مدل های هواشناسی، در این مدت، وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود و احتمال گرد و غبار محلی به ویژه در جنوب و مرکز استان وجود دارد و خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می شود.

همچنین سامانه لایه میانی جو با همراهی کم فشار سطح زمین از چهارشنبه تا اواخر روز جمعه سبب افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه در خوزستان می شود.

در 24 ساعت گذشته آغاجاری و بهبهان با34،4 و ایذه با 13،3 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 29 و 27 درجه سانتیگراد در نوسان است.

پدیده گرد و غبار از حدود 15 سال پیش به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی در خوزستان بروز کرده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

گرد و غبار پارسال در چندین نوبت بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفت و میزان آلودگی در برخی روزها به 66 برابر حد مجاز رسید که باعث تعطیلی مدارس، آموزشگاه ها و کاهش ساعت اداری شد.