به گزارش پارس نیوز، 

چندی قبل مردی به مأموران پلیس فتای اصفهان خبر داد که استیکرهای او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و از عامل آن شکایت دارد. او گفت: من معلم هستم و هنگام بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه شدم یک نفر عکس‌های من را تبدیل به استیکرهای غیراخلاقی و منتشر کرده و باعث آبروریزی شده است.

بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس فتا دست به تحقیق زده و منتشر کننده استیکرها را که پسری 15‌ساله‌ای به نام بهنام بود شناسایی و بازداشت کردند. در بررسی‌های بعدی معلوم شد بهنام از شاگردان شاکی است که کینه معلم خود را به دل گرفته و دست به انتقام زده است.

 

سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد. وی ادامه داد: هتک حیثیت و آبروریزی شهروندان در فضای مجازی جرم Crime است و مطابق ماده16 قانون Law جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91‌روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5میلیون ریال تا 40میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.