به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ رحمت اله مهرانفر گفت: نیروهای انتظامی مستقر در کلانتری زواره تا کنون 2 نفر را در ارتباط با حادثه آتش سوزی در اثر تاریخی و ملی سرهنگ آباد اردستان شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه دارد و البته تا زمانی که این افراد به جرم خود اعتراف نکرده باشند، مسئله قطعی محسوب نمی شود و از این رو امکان اعلام جزئیات بیشتر در این زمینه وجود ندارد.

فرمانده انتظامی اردستان در ادامه از یگان حفاظت میراث فرهنگی و سایر مسئولان ذیربط در این شهرستان خواست تا با استفاده از امکانات الکترونیکی نسبت به نگهداری از اثرهای تاریخی نظارت بیشتری اعمال کنند تا زمینه های سوءاستفاده دشمنان میراث فرهنگی از بین برود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردستان نیز به ایرنا گفت: اثر ثبت ملی معروف به کاخ چهلستون اردستان در دهستان سفلی بخش زواره با این حادثه آتش سوزی در آستانه نابودی قرار گرفته که باید مسئولان آن را مورد توجه بیشتری قرار دهند.

روح الله جلالی اضافه کرد: دیگر اثرهای تاریخی و فرهنگی این شهرستان نیز با خطر بروز حادثه های مشابهی رو به رو هستند، به طوری که در گذشته نیز شاهد تخریب سنگ مقبره امیراویس بودیم؛ از این رو انتظار می رود مسئولان اردستان و استان اصفهان پیش تر چاره اندیشی کنند.

وی عنوان کرد: کارامدترین راه نگهداری از بناهای تاریخی استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی و به کارگیری جوانان علاقه مند و شایسته بومی در امر بهره برداری از این اثرها می باشد.