گزارش تحلیلی پارس نیوز/ برای رسیدن به قدرت هرکاری می‌کنند. اگر تا دیروز مدعی بودند املاک نجومی وجود دارد و برای تخریب قالیباف با سند سازی می‌گفتند که او به نزدیکانش املاک داده است حالا می‌گویند چنین نبوده است. انگار خلاف واقع‌گویی در مرامنامه این جماعت اصلی بدیع و پذیرفته شده است.

 

آیا ماجرای املاک، نجومی بود؟

یک سال و هفت ماه از ماجرای دروغ‌پردازی اصلاح‌طلبان که در اصطلاح به پرونده «املاک نجومی» نام گرفت، می‌گذرد و هنوز خبری از رسیدگی کامل به اتهامات مدعیان وجود املاک نجومی در دسترس نیست و این پرسش در اینجا مطرح می‌شود که تاوان این ادعای دروغ و تشویش اذهان عمومی چیست؟

 اگرچه یاشار سلطانی، دبیر سایت معماری نیوز تا پیش از آغاز فرایند سخت رقابت‌های انتخاباتی 96 نامی گمنام بود اما در گرماگرم فضای رقابت‌های انتخاباتی در یک بازی طراحی شده و هماهنگی از سوی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان به کار گرفته شد تا رقبای احتمالی رئیس‌جمهور وقت را با حاشیه‌سازی از میدان به در کند اما آنچه شاید خود سلطانی هم فکرش را نمی‌کرد، آن بود که در واقعیت آنان به وی به چشم مهره سوخته‌ای می‌نگریستند که تنها ماموریتی را باید انجام می‌داد و پس از آن به مثابه دستمالی کثیف از سوی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان به دور انداخته می شد، کما اینکه اصلاح‌طلبان با وجود اینکه با کمک گرفتن از یاشار سلطانی اتهامات دروغی را علیه رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر مطرح کردند اما نه تنها اسمی از او در لیست منتسب به تکرار می‌کنم‌ها آورده نشد بلکه در زمانی هم که وی در بازداشت بود، هیچ کس برای وی وثیقه‌ای قرار نداد و گویی زندانی شدنش پس از انجام ماموریت اهمیتی ندارد.

موضوع واگذاری املاک شهرداری اینگونه از سوی افراد معلوم‌حالی چون یاشار سلطانی در قالب یک دروغ بزرگ مطرح شد که شهرداری تهران املاکی را با ۵۰ درصد تخفیف به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و ... واگذار کرده که در مواردی قیمت کارشناسی املاک کمتر از نرخ واقعی برآورد شد و برای پرداخت ۵۰ درصد باقیمانده وام‌های کلان با بازپرداخت ناچیز در نظر گرفته شد و خبر این موضوع با انتشار نامه سازمان بازرسی خطاب به شهرداری تهران از سوی سایت معماری‌نیوز منتشر شد.

یاشار سلطانی در حالی مدعی واگذاری 220 میلیارد املاک ارزان به کارمندان شهرداری شده بود که اکنون پس از گذشت تحقیقات دستگاه قضایی ثابت شده است که نه تنها این رقم صحت نداشته بلکه تنها 6 میلیارد از این واگذاری‌ها با تخلف همراه بوده است که آن هم در دست بررسی قضایی است.

 

آیا جانشین نجفی هم املاک نجومی گرفته است؟

انتصاب حسینی مکارم به سرپرستی شهرداری تهران واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

محمد صالح مفتاح سردبیر سایت فردا نوشت:سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد.محض یادآوری عرض کنم که نام ایشان در لیست‌های منتشر شده توسط یاشار سلطانی از دریافت کنندگان ‎#املاک_نجومی بود. بعد از انتصاب ایشان به معاونت شهرداری تهران، یاشار سلطانی گفت ایشان طبق قانون گرفته؛ و حالا هم جایگزین نجفی شد!

حامد پایدار از فعالان رسانه ای هم نوشت:یک روز یه لیستی منتشر میکنه و همه رو متخلف میدونه(زمان قالیباف) یک روز حسینی مکارم رو تبرئه میکنه میگه 75 متر خونه گرفته پولشم نقدی داده(چون تو شهرداری جدید معاون شده) امروزم یه چیز دیگه میگه! خب معلومه این ادم از خودش اختیار نداره و تو پازل قدرت طلبی و منافع امثال حناچیه! 

 موسوی‌نژاد از فعالان تویتر نیز  در توئیتر نوشت: داستان سرپرستی حسینی مکارم بر شهرداری تهران همان داستان اره دو لبه‌ای است که چه جلو برود چه به عقب برگردد، می‌برد و می‌سوزاند. نام او در لیست ‎#املاک_نجومی یاشار سلطانی موجود بود. اگر نجومی بگیر است چطور در شورای اصلاح‌طلب سرپرست می‌شود، اگر نیست پس یاشار سلطانی کذاب است!

علی صدری‌نیا مستند ساز هم با مورد تمسخر قرار دادن این انتصاب نوشت:باز خوبه این دفعه شورای شهر استعفای #نجفی رو قبول کرد؛ وگرنه مجبور میشد یه چیزی آویزون کنه به یه چوب بره بالای پست برق، کمپین #نه_به_شهرداری_اجباری راه بندازه!

اما واکنش یاشار سلطانی به این انتصاب جالب توجه است. او که در شهریور ماه از حسینی مکارم حمایت کرده بود پس از انتصاب او در حمایت از حناچی به سرپرست موقت شهرداری تهران حمله کرد.

عکس زیر متن توئیت وی در حمایت و حمله به حسینی مکارم طی چند ماه است.

IMG_20180411_100901_034

 

حقیقت آن است که قربانی این نوع مدیریت و این استاندارد دوگانه کسی غیر از مردم تهران نیست. امروز بعد از گذشت چند ماه شهرداری تهران هنوز دستاوردی برای ارائه ندارد . جالب توجه است که بدانیم قالیباف درست در همین بازه زمانی و با گذشت چند ماه از شروع به کارش در دفتر شهردار تهران تونل رسالت را ساخت و افتتاح کرد.