پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پارس در بررسی عملکرد مدیریت جدید شهرداری تهران اظهار داشت: هنوز بحران جدى در شهر تهران به وجود نیامده که بخواهیم ارزیابی کنیم که ببینیم توان شهرداری در چه حد است، در واقع نمی‌توانیم بارش برف اخیر را بحران بگذاریم.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در این برف اخیر به نظر من هم سازمان هواشناسی و هم شهرداری تهران غافلگیر شدند چرا که نه این حجم بارش برف را پیش بینی کرده بودند و نه آماده مدیریت شهر حین بارش برف بودند.

وی به بسته شدن بسیاری از مسیرهای عبور و مرور در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در شریانهاى اصلى هم چون خودروها در تردد بودند باعث شد که مسدود نشوند البته نمی توان گفت که شهرداری هیچ نقشی در کنترل خیابان ها و معابر اصلی نداشته است، قطعا اقداماتی در این بخش صورت گرفته و مردم هم دیده اند.

وی تصریح کرد: اما به نظر من در شریان ها و خیابان های فرعی پایتخت، شهردارى بسیار ضعیف عمل کرد و همچنان هم کوچه ها و خیابان هاى فرعى مملو از برف و درختان شکسته شده است.

دوستی با بیان اینکه حجم شاخه های شکسته درختان ناشی از ماندن برف روی درختان بسیار زیاد است، افزود:  من با یکى از شهرداران مناطق تماس گرفتم و گفتم که حداقل بیایید و شاخه هاى شکسته را جمع کنید تا خودرو های مردم بتواند از داخل این کوچه و خیابان ها عبور کند.

وی اذعان داشت: در رابطه با برف اخیر نمى توان نمره خوبى به عملکرد شهردارى داد دلیلش هم یکى این بود که غافلگیر بودند و یکى هم این بود که نتوانستند مدیریت کنند و هنوز هم مشکلات  ادامه دارد و هنوز هم در کوچه ها و شریان هاى فرعى ما مشکل جدى داریم.

وی با تاکید بر لزوم اعمال مدیریتی جهادی در شهرداری گفت: واقعا این لقبى که مقام معظم رهبرى در رابطه با شهردارى تهران و اکثر شهرها به کار بردند بسیار بسیار درست و کاربردى بود، در مدیریت شهرى نمى توان کار نکرد چون با زندگى مردم سر و کار دارد، کار در شهردارى جهادى و یا به اصطلاح امروزى اورژانسى است، چرا که نمى توان زباله ها را به موقع حمل نکرد، نمى توان برف روبى نکرد و نمى توان خیابانها را تمیز نکرد.

دوستی افزود: در رابطه با مدیریت جهادى من اعتقاد دارم که کار در شهردارى مدیریت جهادى است و متاسفانه بسیارى از آقایان نسبت به مدیریت شهرى آگاه نیستند در حالیکه آدم هاى بزرگ  وفکورى هستند اما نسبت به مدیریت شهرى آگاه نیستند و بیشتر تئوریسین هستند لذا من معتقدم که حتما باید آقایان دست بجنبانند و به صورت جهادى تهران را اداره کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت: شهردارى یک مدیریت زنده است و نمى توان پروژه هاى آن را تعطیل کرد مثلا یکى از اعضاى شوراى شهر گفته بود که مردم دیگر از ما توقع ساخت بزرگراه و پل نداشته باشند در حالیکه این حرف اشتباه است و حرف خیلى بدى بود؛ یک شهر زنده و با نشاط شهروند زنده و سرحال خواهد داشت و لازمه آن پیشرفت و توسعه شهری است. لذا باید به همه امور شهر رسیدگى شود و اعتقادم این است که باید دوستان ما در شوراى شهر و شهردارى بیشتر، جدى تر و فعالتر  وارد میدان شوند در غیر این صورت شهر از روان بودن و با نشاط بودن مى افتد.

وی در خصوص مطالبات مردم از شهردارى بیان کرد: شهر مال مردم است و شهر بدون مردم مانند ماهى بدون آب است و شهر بدون مردم معنى ندارد و بر همین اساس باید مطالبات به حقی که این مردم دارند برآورده شود.